Pranešk naujieną!
Tel. 8 670 94 094. El. paštas info@alytusplius.lt


Vakar mus skaitė 13 925

Administracijos direktorius R. Juonys: „Gatvės Alytuje ir toliau bus tvarkomos pagal patvirtintą sąrašą, suplanuotų žiedinių sankryžų neatsisakysime“

15:17, 2019-08-20

Gatvės, keliai ir šaligatviai, ko gero, rūpi kiekvienam žmogui. Jų būklę pastebi ir miesto gyventojai, ir svečiai. Nėra tam abejingi ir politikai – kone kiekvieną kadenciją pasigirsta siūlymų kitaip tvarkyti miesto gatves, keisti jau parengtus projektus.  Tad žinomą liaudies  posakį „nauja šluota naujai šluoja“, regis, perfrazuojant galima pasakyti, kad nauja valdžia naujai asfaltuoja.

 

Bet naujasis Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Rolandas Juonys tam nepritartų. Jis patikino, kad jokių kardinalių pokyčių gatvių tvarkymo srityje nebus daroma – pradėti projektai bus įgyvendinami toliau, žvyruotos gatvės asfaltuojamos pagal patvirtintą miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo sąrašą.

 

„Net jei turėčiau pakankamai pinigų ir galėčiau vienasmeniškai spręsti, kurias gatves asfaltuoti pirmiausiai, gatvių asfaltavimo darbus atlikčiau nenukrypdamas nuo Alytaus miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo sąrašo“, - patikino administracijos direktorius.  

 

 Tačiau toks nuoseklumas, regis, priimtinas ne visiems politikams. Iš šį pavasarį išrinktų tarybos narių lūpų jau nuskambėjo siūlymas stabdyti viešųjų pirkimų procedūras dėl žiedinių sankryžų įrengimo Ulonų-Pulko-Santaikos ir Pulko-Gardino-Rūtų gatvių sankryžose, stabdyti parengtą Ulonų-Santaikos gatvių rekonstrukcijos projektą ir rengti naują projektą su keturių eismo juostų gatvėmis. Kokia Jūsų pozicija šiuo klausimu?

 

Iš tiesų, mane ir miesto merą pasiekė toks dviejų tarybos narių prašymas, tačiau mes nesustabdėme viešųjų pirkimų procedūrų dėl žiedinių sankryžų įrengimo Ulonų-Pulko-Santaikos ir Pulko-Gardino-Rūtų gatvių sankryžose.

 

Šis projektas buvo derinamas dvejus metus  įtraukiant visą bendruomenę: tiek gyventojus, tiek įmones, įstaigas, esančias šioje gatvėje. Visi buvo išklausyti, viskas aptarta, apsvarstyta. Sprendimai dėl šio projekto vykdymo buvo priimti miesto savivaldybės taryboje. Tad tik taryba ir galėtų nutraukti jau įsibėgėjusias procedūras ir keisti projektą.

 

Tačiau situacija yra išanalizuota ir specialistai yra aiškiai pasakę, kad įrengti keturių eismo juostų gatvę nėra galimybės, nes neužtektų vietos.

 

Gatvių būklė yra, ko gero, ne tik vienas aktualiausių, bet ir vienas pastebimiausių dalykų, o turbūt didžiausia problema yra asfaltavimo laukiančios žvyruotos miesto gatvės. Tad kokia yra Alytaus miesto  gatvių būklė Jūsų akimis?

 

Lyginant su kitų miestų gatvėmis, Alytaus gatvių būklė tikrai nėra pati blogiausia. Mes žinome problemiškiausias gatves, kurias reikia asfaltuoti,  ir ieškome finansinių galimybių joms sutvarkyti.

 

Iš tiesų žvyruotos gatvės kelia daug rūpesčių gyventojams. Jie patiria diskomfortą, nes vasarą jos dulka, o rudenį tampa purvo šaltiniu.

 

Turime labai tvarkingų gatvių, bet yra ir tokių, į kurias reikia atkreipti dėmesį dėl susidėvėjusios dangos. Žinoma, mes tai matome ir pagal finansines galimybes gatves tvarkome, asfaltuojame. Gatvių būklė yra stebima ir vertinama nuolat. Matydami jų blogėjančią būklę, stengiamės imtis priemonių ir jas sutvarkyti.

 

Visus darbus atliekame laikydamiesi prioritetų sąrašo. Dėliojant eilę, kuri gatvė bus asfaltuota anksčiau, o kuri vėliau, atsižvelgiame į esamą gatvių būklę, gyventojų skaičių, eismo intensyvumą.  

 

Suprantama, kad žmonės nori, jog kuo greičiau būtų išasfaltuotos žvyruotos gatvės. Noriu priminti, kad gyventojai turi galimybę pagreitinti gatvių, kuriomis tenka važinėti, asfaltavimo procesą  finansiškai dalinai patys prisidėdami. Kai kurie alytiškiai jau tuo aktyviai naudojasi.  

 

Deja, kartais gyventojai patys prisideda ir prie kelių būklės bloginimo. Pvz. patiesus naują kelio dangą, žmonėms atsiranda poreikis atsivesti komunikacijas. Tuomet ta danga gadinama, yra atliekami kasimo darbai, po to vėl asfaltuojama. Taip elgiantis neabejotinai pakenkiama kelio dangai.

 

Ar per pirmuosius tris savo darbo savivaldybėje mėnesius sulaukėte daug prašymų sutvarkyti konkrečias gatves?

 

Sulaukėme 6 prašymų. Deja, ne visus įmanoma išpildyti. Žmonėms paaiškinama, kuriuos  prašymus galėsime greičiau įgyvendinti, o kuriems dar teks palaukti. Vienas iš prašymų buvo dėl Naujosios gatvės senojo ruožo sutvarkymo. Šį prašymą planuojame įgyvendinti jau šiais metais.

 

Kokie šių metų planai šioje srityje ir kiek lėšų maisto gatvėms sutvarkyti šiemet yra skirta?

 

Per šiuos metus planuojame išasfaltuoti Alovės, Krivulės, Kurorto, J. Basanavičiaus, Ežerėlio, Kranto gatves. Jau vyksta Alovės  ir  Kurorto gatvių asfaltavimo darbai.

 

Planuojamas ir Naujosios gatvės senosios dalies remontas. Jau turime rangovą. Rugsėjo pabaigoje turi prasidėti darbai.

 

Taip pat planuojame įrengti Naujojoje gatvėje žiedinę sankryžą ties išvažiavimu į Kauno kelią, prie „Statetos“ degalinės. Metų pabaigoje turėtų būti pradėti jos įrengimo darbai.

 

Šiais metais bus pradėtas ir jau minėtų žiedinių sankryžų įrengimas Ulonų-Pulko-Santaikos ir Pulko-Gardino-Rūtų gatvių sankirtoje. Planuojama sutvarkyti dalį Naujosios gatvės, būtent tą ruožą, kur yra  likusi sena danga. 

 

Taip pat yra numatyta asfaltuoti Geležinkelio gatvę. Ši gatvė pagal pasirašytą sutartį turi būti užbaigta iki šių metų gruodžio 31 dienos.

 

Šiais metais jau užbaigtas Jūratės gatvės asfaltavimo darbų antrasis etapas.

 

Gatvių rekonstrukcijai ir žvyruotų gatvių asfaltavimui 2019 metų biudžete yra skirta kiek daugiau kaip 4 milijonai eurų.

 

Prieš trejus metus buvo parengta Alytaus miesto žvyruotų gatvių transporto sektoriaus studija ir pateiktas prioritetinis 56 Alytaus miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo sąrašas. Vadovaujantis šiuo sąrašu gatvės ir yra tvarkomos. Ar neketinama peržiūrėti šio sąrašo? Jei taip – kokie pokyčiai galimi?

 

Kol kas peržiūrėti Alytaus miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo sąrašą nėra būtinybės. Manau, gatvių kaitaliojimas sąraše keltų žmonių nepasitikėjimą. Šis sąrašas yra skaidrus. Asfaltavimo laukiančių gatvių eiliškumas gali kisti, jei žmonės sumanytų prisidėti prie asfaltavimo darbų savo lėšomis.

 

Ankstesni straipsniai