Pranešk naujieną! Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt |
Rekonstruotą gatvę įvertino ir atvykęs Susisiekimo ministras
Ulonų-Santaikos gatvių rekontrukcija jau kone pasiekė finišo tiesiąją. Darbai buvo vykdomi penkiais etapais, paskutiniu metu buvo remontuojama Ulonų gatvės atkarpa nuo sankryžos su Varėnos gatve iki miesto administracinės ribos. Antradienį įvertinti matomą rezultatą ir pakalbėti apie kitus planuojamus darbus į Alytaus miestą atvyko Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Kalbėdamas su kolegomis juokavau, kad Alytus turbūt yra viena tų savivaldybių, kurioje aš per visą darbo laiką lankiausi daugiausia kartų. Ši rekonstruota gatvė – puikus pavyzdys, ko galima pasiekti bendradarbiaujant savivaldybei ir Vyriausybei. Alytaus miesto savivaldybė, man dar tik pradėjus dirbti, pati ėmėsi iniciatyvos dėl rekonstrukcijos, o tada Vyriausybei nebeliko nieko kito, kaip tik prisidėti savais finansais, resursais, kad turėtume tokį rezultatą. Juk vis dėl to tai yra tranzitinė gatvė“, – kalbėjo ministras.
Nors ir pasidžiaugė bendru rezultatu, jis teigė apgailestaujantus, kad vis dar yra neištesėtų įmonės pažadų ir atkreipė dėmesį, jog gatvės pabaigoje yra nedidelė atkarpa, kur trūksta dviračių tako. Ministras tvirtino kalbėsiantis tiek su miesto, tiek su rajono savivaldybe apie tai, ką dar galima padaryti, kad tas „gabaliukas“ būtų užbaigtas“.
Skirtingais etapais vykdomi darbai truko kone ketverius metus. Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis prisiminė jų pradžią ir tvirtino, kad norėjosi greičiau, tačiau tam buvo trukdžių.
„Neapsikentę kelio būklės, uždraudėme sunkiasvorio transporto eismą ir pradėjome gatvę remontuoti savo iniciatyva, nors tai – ne mūsų prioritetas. Tačiau visgi pavyko įtikinti ministeriją, kad prisidėtų ir ji. Nebuvo taip, kad ji visas lėšas skyrė vienu kartu – pinigai buvo išskirstyti per trejų metų laikotarpį. Aišku, turime ir kariuomenę, verslo įstaigas, gyventojus, negalėjome pilnai uždaryti kelio, tad vieną pusę visą laiką palikdavome atidarytą. Visi šie niuansai ir lėmė, kad darbai truko ilgiau nei norėtųsi“, - pasakojo meras.
Susitikimo su ministru metu buvo kalbėta ir apie kitus projektus. Vienas jų – kelio Alytus-Prienai-Kaunas rekonstrukcija.
M. Skuodis patikino, kad kelio Kaunas-Prienai projektavimas jau vyksta, reikalingi žemės sklypai – išpirkti. Numatytą ruožą ketinama rekonstruoti į keturių eismo juostų kelią. 2026 metais darbai jau turėtų vykti pilnu pajėgumu, o 2027 metais, kaip prognozuojama, rekonstrukcijos darbai nuo Kauno iki Prienų jau turėtų būtu užbaigti. Tada jau bus ieškoma resursų ir finansinių galimybių kelio tvarkymo darbus tęsti.
Ministras taip pat akcentvao, kad po „Via Baltica“ kelio sutvarkymo, bus pereita prie kariniam mobiluimui reikšmingo kelio nuo Lazdijų per Alytų, link Vilniaus remonto. Šis kelias yra įtrauktas į europinius karinio mobilumo žemėlapius.
Meras N. Cesiulis taigė, kad su ministru aptarė ir vandens kelių plėtrą. „Mums svarbu atsigręžti į Nemuną. Jau pradėjome jį valyti. Siekiame sujungti trasas nuo Druskininkų iki Kauno, upę įveiklinti. Norime, kad tam nebūtų skiriami tik miesto pinigai, bet ir ES, valstybės lėšos“, – sakė N. Cesiulis.
Su ministru mero komanda apžiūrėjo ir A. Juozapavičiaus tiltą. Nors jis rekonstruotas 2002-2003 metais ir būklė dar nėra kritinė, tačiau – ir ne pati geriausia. Pasak miesto vadovo, investicijų prašosi ir pati A. Juozapavičiaus gatvė. Nors nauji takai įrengti, gatvė reikalauja remonto. Tam taipogi siekiama pritraukti ir valstybines lėšas.