Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

A. Gegužis – draugiškiausias ir sėkmingiausias Putinų gimnazijos antrokas

Vilija Kazlauskaitė, jaunoji Putinų gimnazijos žurnalistė  •    •  11:00, 2017-05-06
A. Gegužis.

Alytaus Putinų gimnazijos antrokas Andrius Gegužis yra tikrai neeilinė asmenybė mokykloje. Gimnazijos bendruomenė pastebėjo, kad Andrius labai dažnai ,,puikuojasi“ mokyklos informaciniame televizoriuje, yra giriamas elektroninėje erdvėje. Vaikinas dalyvauja ne tik įvairiuose protmūšiuose, bet ir daugelyje dalykinių olimpiadų, kuriose pelno prizines vietas.

 

Praeitais mokslo metais Andrius varžėsi miesto fizikos olimpiadoje ir užėmė 1-ją vietą, o biologijos olimpiadoje – 2-ją vietą. Šiais mokslo metais vaikinas dalyvavo ,,Olympis“ konkurse ir laimėjo: biologijos, matematikos, istorijos ir chemijos 1 laipsnio diplomus, sėkmingai pasirodė matematikos „Kengūroje“. Ir tai tikrai dar ne pabaiga, dar daug kartų išvysime Andrių Gegužį mokyklos informacinės televizijos ekranuose, nes žinias gilina NMA.

 

Vaikinas labai darbštus, draugiškas, visada gerai nusiteikęs, visur stengiasi įžvelgti tik gerus dalykus, nors ir kokia bloga situacija būtų.

 

Trumpai papasakok apie NMA, kas tai yra ir ką ten veiki? Kaip sugalvojai užsirašyti?

 

Nacionalinė moksleivių akademija (NMA) – papildomo ugdymo institucija, vienijanti gabius Lietuvos mokinius. Moksleiviai yra suskirstyti į sekcijas pagal mokomuosius dalykus ir gauna įvairią medžiagą bei užduotis nuotoliniu būdu. Aš priklausau matematikos sekcijai.

 

NMA labai gerai parengia konkursams, olimpiadoms, tarp besimokančių NMA yra daugybė respublikinių, tarptautinių olimpiadų prizininkų. Bet reikšmingiausia, mano manymu, NMA dalis yra vasaros ir žiemos sesijos. Jų metu moksleiviai susirenka iš visos Lietuvos ir turi galimybę klausyti įdomių paskaitų, smagiai praleisti laiką drauge. Bendravimas su tokiais žmonėmis motyvuoja gyvenime siekti daugiau, sekti jų pavyzdžiu.

 

Turiu padėkoti draugei Robertai Stepanovaitei, iš kurios ir sužinojau apie NMA, nes dabar suprantu, jog įstojimas į NMA – vienas geriausių sprendimų mano gyvenime.

 

Nors esi dar tik gimnazijos antrokas, bet gal jau žinai, su kokia specialybe norėtum sieti savo gyvenimą ir kur žadi studijuoti?

 

Šiuo metu esu susitelkęs ties matematikos ir jos taikymų studijomis Vilniaus universitete. Planuoju baigti bakalauro ir magistrantūros studijas, jei seksis, galbūt ir doktorantūros. Neatmetu, kaip vieno iš  variantų, – matematikos mokytojo darbo, nors dar viskas iki to laiko, kol baigsiu gimnaziją,  gali kardinaliai pasikeisti.

 

Kaip manai, nuo ko labiausia priklauso puikūs rezultatai – nuo mokinio ar nuo mokytojo?

 

Visgi manau, kad didžiausią įtaką mokymosi rezultatams turi mokinio pastangos. Žinoma, ir mokytojas turi labai didelę reikšmę. Jei mokytojas moka sudominti, tikslingai ir aiškiai išdėstyti medžiagą, tuomet mokinys geriau įsisavina dėstomo dalyko turinį. Tačiau žmogus gali turėti geriausią mokytoją, bet nepasiekti nieko, jei neįdės pakankamai pastangų. O tuo tarpu mokinys, kuris neturi gero mokytojo, bet pats įdeda daug pastangų, gali pralaužti žinių ledus.

 

Ar turi daug laisvo laiko? Ką mėgsti veikti po pamokų?

 

Laisvo laiko turiu nedaug – mokyklos kurso mokymasis, ruošimasis olimpiadoms atima daug laiko. Laisvu metu dažniausiai susitinku su draugais, įsijungiu pažiūrėti gerą filmą ar padedu tėvams namuose. Mėgstu fotografuoti, užsiimu filatelija, dalyvauju protmūšiuose.

 

Kokiu pasiekimu labiausiai džiaugiesi? Kodėl?

 

Labiausiai džiaugiuosi septintoje klasėje iškovota trečiąją vieta respublikiniame matematikos konkurse. Nors nuo tada praėjo nemažai laiko, tačiau sėkmė buvo tarsi startas, stimulas vėl siekti prizinių vietų respublikiniuose konkursuose, olimpiadose, nes tada įsitikinau, kad ir žmogus iš mažo Alytaus miesto gali nemažai pasiekti.

 

Kokias mokymosi metodikas taikai? Gal turi patarimų kitiems, kaip efektyviai mokytis?

 

Mano manymu, mokymosi metodika – labai individualus dalykas. Vieniems yra efektyvūs vieni mokymosi metodai, kitiems – kiti. Aš pats, kad geriau įsiminčiau, dažnai konspektuojuosi medžiagą, braižausi įvairias schemas, bandau garsiai atpasakoti informaciją. Kalbų žodžiams mokytis esu pasidaręs kartoteką su kortelėmis. Beje, visada planuoju savo laiką, neretai susidarau dienotvarkę.

 

Žinoma, kartais tenka nuo jos nukrypti, tačiau ji padeda koncentruotis į svarbiausius dalykus ir mokantis, ir laisvalaikiu.

 

Norėdami geriausiai pažinti Andrių Gegužį, paklausėme kelių su juo bendraujančių žmonių, kaip jie vertina Andrių.

 

,,Su Andriumi esu pažįstama jau beveik metus laiko. Jis yra draugiškiausias vaikinas, kokį buvau sutikusi. Niekada neatsisakys padėti, jei tik galės ir kai tik galės. Jis – „linksmų plaučių“ žmogutis, bet sau per daug griežtas. Siekia labai aukštų rezultatų, nesustoja tobulėjęs ir išgyvena kiekvieną smulkmeną, kad ir vieno taško trūkumą olimpiadoje. Jis yra tikrai labai geras ir nuoširdus draugas. Noriu jam palinkėti, kad visada išliktų savimi ir kad niekada nepasiduotų, toliau siektų aukštumų“, – sakė Akvilė Jaruševičiūtė, vaikino draugė.

 

Matematikos mokytoja Danguolė Jaruševičienė sako: ,,kai pradėjau dirbti su 1a klase, pastebėjau, kad keli berniukai greitai atlieka užduotis. Jiems pasiūliau savarankiškai paskaityti teoriją ir išspręsti sudėtingą užduotį. Ją bandė spręsti keli mokiniai, bet tik Andrius išsprendė puikiai. Supratau, kad su šiuo mokiniu galime gilintis į matematikos paslaptis. Ištraukiau savo storąjį matematikos olimpiadinį uždavinyną ir pradėjome ruoštis olimpiadoms. Andrius yra stipriausias matematikas tarp dešimtokų Putinų gimnazijoje.

 

Mane žavi ir Andriaus šypsena. Jis visada pozityviai nusiteikęs. Manau, kad šis elegantiškas, išsilavinęs ir kūrybingas jaunuolis gyvenime pasieks daug aukštumų ir tikiuosi, kad visada ,,draugaus“ su matematika“.

 

,,Jis yra labai nuoširdus, geras ir atviras vaikinas, be galo darbštus, pavyzdingas, nes namų darbus tikrai visada atlieka, o kai reikėjo ruoštis chemijos olimpiadai, rado laiko ateiti ir pasimokyti papildomai. Žinoma, niekada niekam neatsisako padėti, visada randa laiko ir nori pagelbėti kitiems. Andrius turiu labai didelių siekių, jis jau žino, ko nori, žino, ką jam reikės mokytis ateityje. Nors ir kaip būtų gaila, bet chemija bus tik kaip papildomas mokslas, nes jam reikės fizikos, aš gerbiu jo pasirinkimą. Noriu jam palinkėti, kad ir toliau siektų savo tikslų ir svajonių“,–  sakė chemijos mokytoja Alvyra Geležauskienė. 

Komentarų nėra
Rekomenduojami video: