Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Alytiškio rankose senas BMW virto sportiniu automobiliu

Eglė Indrelytė  •  egle@alytusplius.lt  •  8:44, 2017-08-13
Vos prieš metus atradęs šonasvydį, E. Baciuška sėkmingai kopia į šio automobilių sporto viršūnes.
Asmeninio albumo nuotr.

„Geriau pralaimėti prieš stiprų, nei laimėti prieš silpną varžovą“, - sako 24-erių metų alytiškis Evaldas Baciuška. Vos prieš metus atradęs šonasvydį, bet sėkmingai kopiantis į šio automobilių sporto viršūnes. „Aš supratau, kad galiu daugiau. Dabar noriu patikrinti, kiek daugiau“, - šypsodamasis sako E. Baciuška. 

 

Šonaslydžio sporte visai atsitiktinai atsidūrusio Evaldo pasiekimai sparčiai auga, „Semi-pro“ lygoje įpusėjus sezonui alytiškis jau yra 11 vietoje. Jaunas, perspektyvus, viską darantis savo lėšomis ir savo rankomis Evaldas neabejoja, kad jam pavyks patekti į šių metų geriausiųjų dešimtuką.

 

Su „driftu“ susipažino netyčia

 

Prieš dvejus metus E. Baciuška netyčia „užmetęs“ automobilį patyrė tai, ko nesitikėjo. „Man taip dieviškai patiko, jaučiau tokią palaimą, kad tą specialiai padariau dar kartą ir supratau – tai yra mano pašaukimas“, - pirmąją pažintį su „driftu“ prisiminė alytiškis.

 

Iš draugo perėmęs automobilio BMW E30 kėbulą, E. Baciuška ėmėsi jį tvarkyti – modifikuoti. Kiekvieną dieną prie savo naujojo projekto dirbęs alytiškis automobilį pirmiausia ruošė taip, kad šis tiktų važinėti ir miesto gatvėmis, ir varžybų trasomis. Tačiau greitai suprato, kad nori daugiau laiko skirti būtent sportui.

 

 

„Pirmoji treniruotė Kačerginės trasoje man buvo labai nesėkminga, nes automobilis buvo anaiptol dar neparuoštas, bet buvo labai gražus“, - juokėsi E. Baciuška.

 

Praėjus pusmečiui vaikinas vėl buvo pasiruošęs važiuoti. Šįkart jo automobilis jau buvo galingesnis – variklio darbinsi tūris 2,5 litro, galingumas – daugiau kaip 140 kilovatų. „Tai yra pats geriausias variklis pradinukui“, - pastebėjo E. Baciuška.

 

Tačiau jis svajojo apie geresnius rezultatus, o jiems pasiekti reikėjo galingesnio automobilio. 

 

Konstruoti mėgsiantis vaikinas visada degė noru tobulinti savo automobilį. Tiesa, kai kurie norai brangiai kainuoja. Pasidomėjęs norimo variklio kainomis, E. Baciuška nutarė kuriam laikui šią mintį pamiršti.

 

„Bet atsitiko taip, kad galingesnis variklis vis tiek atsidūrė mano rankose. Tik dėl kitų meistrų, kurie sumaišė automobilio detales, klaidos man automobilį su nauju varikliu pavyko užvesti tik po devynių mėnesių“, - pasakojo pašnekovas.

 

Praėjusiais metais sudalyvavęs ketveriose varžybose, šiemet alytiškis jau dalyvauja „Semi-pro“ lygos čempionate, kuriame sparčiai kyla aukštyn.

 

 

Iškovojo itin aukštą vietą čempionate

 

„Semi-pro“ lyga, kurioje šiais metais startavo vaikinas, yra jau pažengusių sportininkų lyga. Evaldas, įvertinęs savo galimybes, nenorėjo startuoti pradedančiųjų lygoje. „Man yra visada geriau pralaimėti stipriam varžovui, negu pralaimėti silpnam“, - prisipažino E. Baciuška.

 

Pirmajame etape alytiškiui pavyko perlipti kvalifikacinę ribą, tačiau „Top 32“ kovos jam nebuvo sėkmingos. „Aš buvau visiškai nesitreniravęs poriniu važiavimu, padangos buvo ne pačios geriausios būklės, nei psichologiškai, nei fiziškai nebuvau pasiruošęs, todėl „Top 32“ kovą pralaimėjau. Bet vis tiek jaučiausi labai laimingas“, - emocijomis dalijosi sportininkas.

 

Antrasis lygos etapas pranoko visus E. Baciuškos lūkesčius. Įveikęs patyrusius šonaslydžio sportininkus, vaikinas iškovojo ketvirtąją vietą. „Po šių varžybų, įvykusių prieš mėnesį, aš dar kokią savaitę negalėjau patikėti, kad man pavyko, bet po truputį susigyvenau su ta mintimi ir pradėjau galvoti, kad aš galiu dar daugiau“, - džiaugsmo neslėpė alytiškis.

 

Sportininko karjerą pradėjęs tik praėjusių metų rugsėjį, šiandien Evaldas sako, kad kiekvienos varžybos jam yra vis naujas pasiekimas.

 

Sportiniai automobiliai – ir darbas, ir pomėgis

 

Alytuje gimęs ir augęs E. Baciuška, baigęs Jotvingių gimnaziją, studijas pasiriko tikrai ne eilines. Alytiškis įstojo į Vilniaus Gedimino techniko universitetą, aviacijos mechanikos inžinerijos specialybę.

 

„Bet aš esu praktikas, o ne teoretikas. Man yra daug svarbiau viską paliesti ir išbandyti savo rankomis, todėl galiausiai nusprendžiau, kad šios studijos yra ne man“, - sakė jis.

 

Sugrįžęs į gimtąjį miestą ir čia, įstojęs į Alytaus kolegiją, Evaldas gilina savo žinias automobilių techninės eksploatacijos studijose. 

 

„Aš dar neišardęs daikto žinau, kaip jis veikia. Viskas, ką darau, gaunasi savaime. Pati mėgiamiausia mano sritis, iš kurios ir gaunu pajamas – sportinių automobilių elektronikos diegimas, tvarkymas. Žinoma, tenka apsiimti tvarkyti ir įprastus automobilius, nes sportinių Alytuje, deja, labai mažai yra“, - kalbėjo E. Baciuška.

 

Aistrą sportui turintis vaikinas pasvajoja ir apie naują sportinį automobilį. Bet šiam reikia nemažai lėšų, todėl kol kas Evaldas prižiūri ir puoselėja senąjį BMW.

 

 

Komentarų nėra
Rekomenduojami video: