Pranešk naujieną! Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt |
Švietimo bendruomenės lūkesčiai – veiksminga „Saugios mokyklos“ programa
Bene kiekvienoje šalies mokykloje – narkotinių medžiagų pėdsakai. Tokia tendencija neramina Alytaus rajono švietimo bendruomenę, todėl visos rajono mokyklos prisijungė prie „Saugi mokykla“ programos, kurios esmė – suburti tėvų, mokyklos, savivaldos ir seniūnijų bendruomenę, padedančią efektyviai įgyvendinti kompleksines prevencines priemones, nukreiptas prieš narkotinių medžiagų vartojimą.
Mokykloms svarbu pažaboti problemą
„Iš programos „Saugi mokykla“ tikimės, kad pavyks ženkliai sumažinti rūkančiųjų, veipinančiųjų skaičių. Tikimės realios pagalbos, tikrų, veiksmingų priemonių. Ketiname išbandyti beveik viską, ką siūlo ši programa: švietimą, dronus, metalo ir dūmų detektorius, mokinių patikras“, – sako Miroslavo gimnazijos vadovė Sonata Gražulienė.
Mokykloms svarbu pastebėti ir išsiaiškinti garinančius, rūkančius mokinius, nes jų sveikatai gali grėsti rimti pavojai. Siekiama pažaboti nusikalstamus atvejus, kai platinamos narkotinės medžiagos.
Kaip tik todėl programos organizatoriai stebi mokyklų prieigas, lankosi klasėse ir testuoja mokinių delnus narkotinių medžiagų pėdsakus aptinkančiais testais, metalo ieškikliais tikrinami mokiniai bei jų daiktai, veipo detektoriais bandoma aptikti, kurie mokiniai turi neleistinų daiktų. Siekiant nustatyti pažeidimus ir esant tinkamoms oro sąlygoms, mokyklų teritorijose bus keliami bepiločiai orlaiviai. Tiesa, apie šias vykdomas priemones mokyklų bendruomenės, taip pat ir mokiniai buvo informuoti viešai. Siekiant išsiaiškinti realią situaciją Alytaus rajono mokyklose, apie vėlesnius tokius atsitiktinius patikrinimus viešai informuojama nebus. Per visus mokslo metus programos organizatoriai planuoja apsilankyti dar bent 7 kartus kiekvienoje rajono mokykloje.
Prevencinę priemonę prieš garinančius ir rūkančius mokinius rajono mokyklų teritorijose įgyvendina judėjimo „Stabdyk nusikalstamumą“ Kauno regiono skyrius kartu su MB „Dariaus projektai“, policijos pareigūnais, mokyklų administracijomis.
Tėvai supranta problemos mastą
Ypač svarbu, kad mokinių tėvai ir visa bendruomenė neliktų abejingi, netoleruotų ir kartu spręstų šią opią problemą. Todėl po patikrinimų mokyklose buvo organizuojami tėvų susirinkimai, kuriuose išsamiai pristatyta programa. Tėvai turėjo galimybę susipažinti su elektroninių cigarečių, psichotropinių medžiagų pavyzdžiais, vartojimo tendencijomis, kylančiais pavojais, sužinoti, kokie daiktai buvo rasti patikrinimų metu, kokie požymiai išduoda, kad vaikas vartoja elektronines cigaretes ar kitas psichotropines medžiagas.
Priminta ir apie tai, kokias pasekmes sveikatai palieka šių medžiagų vartojimas, kokie pavojai kyla, kai jos maišomos su kitomis, neaiškios kilmės ir proporcijomis medžiagomis.
„Džiugina tai, kad tėvai supranta šios problemos esmę, pasekmes, kad tai nėra tik nekaltas parūkymas, teigiamai atsiliepia apie „Saugi mokykla“ programos vykdomas priemones. Ir yra pasiruošę bendradarbiauti bei kartu veikti“, – sako Daugų Vlado Mirono gimnazijos socialinis darbuotojas Giedrius Žemaitis.
Rajone – situacija nėra bloga, bet problemų neišvengiama
„Alytaus rajono mokyklose situacija nėra bloga, nors natūralu, kad problemų visiškai neišvengiama. Daugybėje šalies mokyklų vyrauja panašios tendencijos – bene kiekvienoje vyresnėje klasėje aptinkama sintetinių narkotinių medžiagų pėdsakų – sintetinės marichuanos, stimuliuojančių narkotinių medžiagų, kurios patenka į kokaino grupę – amfetaminas, mentamfetaminas. Tai gali būti šių medžiagų sąlytis su paviršiais arba tiesioginis sąlytis su žmogumi. Pastarųjų atvejų būna kur kas mažiau“, – pasakoja projekto vadovas Darius Joneikis ir priduria, kaip svarbu, kad mokyklos norėtų bendradarbiauti ir keisti situaciją, o ne ją kaip nors dangstyti, slėpti.
Veiksmingiausia – ugdyti vaikų kritinį mąstymą ir burti bendruomenę
Pasak projekto vadovo D. Joneikio, veiksmingiausia ir esminė prevencinė priemonė – ugdyti vaikų kritinį mąstymą, kad jie taptų atsparūs šiai visame pasaulyje plintančiai problemai ir kad galėtų apsaugoti patys save. Ne mažiau svarbu suformuoti suvokimą, kad už tai, ką daro, teks prisiimti atsakomybę ir kokios pasekmės laukia. Apie tai kalbėti svarbu jau su pradinių klasių mokiniais.