Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Piliakalnio progimnazija: būdami atskirai esame ir liksime kartu

Piliakalnio progimnazijos bendruomenė  •    •  15:20, 2020-04-15
Nuotolinis ugdymas nėra naujas mokymo/si metodas.
Piliakalnio progimnazijos nuotr.

Alytaus Piliakalnio progimnazija – auganti, jauki, gerą emocinį-psichologinį klimatą palaikanti mokykla. Taip, mažiausia miesto mokykla, bet kiek darbų, kiek veiklų, įvairovės čia, Pirmojo Alytaus mokykloje! Šiuo metu visos gyvos bendruomenės veiklos trumpam pakeitė savo kryptis, nes šiandien - pokyčių ir savęs pasitikrinimo metas. Ar esame vieningi, ar esame stiprūs?

 

Baigėsi dvi nuotolinio ugdymo ir ugdymosi savaitės ir galime pasidžiaugti: net pradžia nebuvo sunki, nes nuotolinis ugdymas nėra naujas mokymo/si metodas – platformomis eduka.lt, emapamokos.lt, testai.lt seniai naudojamasi.

 

 

Mokytojai mokosi savarankiškai prisijungę prie pedagogas.lt ir kitose virtualaus mokymosi erdvėse.

 

Nuotoliniam darbui buvo intensyviai ruošiamasi per atostogas. Moralinę ir praktinę paramą teikė miesto savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas ir visa skyriaus komanda, bendradarbiauta su kolegomis iš kitų ugdymo įstaigų.

 

 Pirmąją savaitę buvo išdalintos planšetės mokiniams, dar du nešiojamus kompiuterius progimnazijos moksleiviams dovanojo Lietuvos vaikų fondas.

 

 Prieš  prasidedant nuotolinio mokymo savaitei buvo sukurtos dvi facebook’o grupės – viena mokytojams, kita tėvams ir mokytojams. Grupėse labai greitai, akimirksniu sprendžiamos lankomumo, prisijungimo ar kitos problemos, dalijamasi geromis emocijomis apie pavykusias pamokas, dalijamasi informacija ir patarimais, žinoma, džiaugsmais.

 

Nuotoliam mokymo procesui nusprendėme pasirinkti ZOOM -  daug galimybių, labai lengvai pritaikoma pamokų organizavimui, darbui pogrupiuose. Mokytojai antradieniais ir ketvirtadieniais susitinka virtualiai dar pasidalinti patarimais ir patirtimi, ar išmokti, kaip atlikti kai kurias virtualaus mokymo procedūras. Penktadienis – „gyvų“ susirinkimų metas. Visi susitinkame, pasikalbame, suplanuojame tolimesnius veiksmus. Visi mokytojai, visa bendruomenė aktyviai, įsitraukė į nuotolinį mokymą/si ir jaučiasi gerai, įvaldydami IKT.

 

Socialinė pedagogė veda nuotolines pamokas bendravimo temomis, kartu prisijungia ir direktorė. Tokių pamokų metu mokiniai išsako savo lūkesčius, patirtis, pateikia klausimus.

 

Visi mokiniai tvirtina: kaip gera būtų mokytis mokykloje, susitikti su draugais ir mokytojais, apsikabinti, pasikalbėti. Tačiau visi vieningai pritaria, kad tapo labiau savarankiškais, atsakingesniais ir dar labiau išmoko... mokytis. Mokymosi mokytis kompetencija, kuriai skiriamas ypatingas dėmesys mokyklose, šiuo metu itin sustiprėja.

 

Patirtis, privertusi buvimą atskirai paversti ugdymui/si kartu, priešmokyklinukų ir pradinukų taip pat neišmušė iš vėžių.  Situacija mokslo ir žinių šalyje kardinaliai sukeitė ugdymo/si proceso dalyvių atsakomybes.

Tėvams perkelta didžioji dalis atsakomybės, ne tik nesumenkino mokymosi galimybių, bet leido pasijusti lygiaverčiais ugdymosi proceso partneriais. Prisiimdami didesnę dalį atsakomybių mokantis atskirai, būsimųjų pirmokų tėvai,  kartu su savo vaikais, atvėrė naują patirčių puslapį.

 

Kai žodinės, rašto ar kritinio mąstymo minčių kelionės ir kūrybiniai projektai atsiduria jų šeimų rankose, mokytojui, kaip ugdytojui, belieka didžiuotis.

 

Pradinės ir priešmokyklinės klasės taip pat mokosi ir virtualiai. Pirmoms-ketvirtoms klasėms pamokos vyksta pagal  tvarkaraštį, o priešmokyklinei klasei surengti pamokėlės-susitikimai, jau suorganizuotos avo 3 virtualios kūrybinių darbų parodos.

 

 Dalydamiesi savo asmenine patirtimi vaikai fotografuoja kasdienius mokslo labirintus, įrašo žodinius pamąstymus. Besidžiaugdami mokymosi procesu primena, jog, didžiausias noras BŪTI KARTU MOKYKLOJE niekur nedingo, būdami atskirai, visuomet esame ir liksime kartu.