Pranešk naujieną! Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt |
Alytaus mokiniai lanko daugiau nei 300 būrelių
Ką veikti pasibaigus pamokoms? Toks klausimas vargu ar kyla daugeliui Alytaus miesto mokinių. Alytaus miesto savivaldybės švietimo įstaigose veikia daugiau nei 300 įvairiausių būrelių. Jų metu ne tik galima pagausinti užsienio kalbų žinias, išmokti šokti, dainuoti, gilinti skaitmeninio raštingumo žinias, bet ir išmokti verslumo pagrindų, įgyti žurnalistikos, ekonomikos ir finansinio raštingumo, lyderystės, programavimo, sveikos gyvensenos, floristikos žinių ar net pramokti japonų kalbos.
Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius džiaugiasi didele neformaliojo švietimo programų (būrelių) įvairove Alytaus miesto bendrojo ugdymo mokyklose. Visi mokiniai turi galimybę rinktis iš plataus spektro neformaliojo švietimo veiklų, tenkinančių įvairius jų interesus. Nuo menų ir sporto iki mokslo ir technologijų – kiekvienas gali atrasti sau tinkamą būrelį.
„Siekiame, kad neformalusis švietimas būtų prieinamas visiems miesto vaikams. Būrelių vadovai nuolat bendradarbiauja tarpusavyje, taip pat su kitų mokyklų mokytojais, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais partneriais. Skatiname mokyklas kurti naujus būrelius, atsižvelgdami į mokinių poreikius ir bendruomenės pageidavimus. Svarbu, kad būtų užtikrinta jų kokybė ir prieinamumas. Manome, kad įvairūs būreliai ne tik padeda vaikams lavinti įvairius gebėjimus, bet ir prisideda prie jų asmenybės ugdymo, skatina kūrybiškumą ir saviraišką“, – teigia Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Loreta Šernienė
Floristikos būrelyje – pažintis su augalų įvairove ir jų derinimo subtilybėmis
Kartą per savaitę į Floristikos studiją susirenka trylika Alytaus šv. Benedikto gimnazijos 9–10 metų mokinių, norinčių išmokti derinti įvairius augalus ir pažinti jų įvairovę. Viso to juos moko Šv. Benedikto gimnazijos pradinių klasių mokytoja Justina Bakūnovienė.
Šį būrelį lankantys pradinukai jau turėjo galimybę pademonstruoti savo floristinius sugebėjimus. Tai jie darė dalyvaudami ekologiniame konkurse „Žalioji palangė“ ir „Vaikų Velykėlės“. Pasak mokytojos, kol kas būrelį lanko tik pradinių klasių mokiniai, tad kalbėti apie tai, kad užaugę jie taps floristais, dar anksti. „Tačiau vaikai entuziastingai dalijasi savo svajonėmis ir džiaugiasi galėdami išreikšti save floristikoje – tai pirmieji žingsniai, galintys juos įkvėpti ateities pasirinkimams“, – priduria mokytoja.
Kaip dramos būrelį lankantys vaikai tampa aktoriais
Alytaus Šaltinių progimnazijoje ne vienerius metus veikia teatro studija „Vėjūnė“, kuriai vadovauja meninio ugdymo mokytoja Asta Labutienė. Pasak mokytojos, šį būrelį lankantys mokiniai, įsitraukę į spektaklio kūrybą, įgyja daugybę vertingų asmeninių bei socialinių patirčių ir įgūdžių, kurie yra naudingi dabar ir bus naudingi ateityje.
„Lavėja kūrybinė raiška – turi galimybę įgyvendinti savo idėjas, išreikšti save. Taip pat formuojasi komandinė patirtis, juk spektaklio kūrimas yra komandinė veikla, tad mokiniai mokosi dirbti kartu su kitais, derinti nuomones, prisitaikyti prie grupės. Ugdoma atsakomybė ir savarankiškumas. Kiekvienas grupės narys turi vaidmenį, o tai skatina jį dirbti atsakingai ir būti patikimam. Lavinamas emocinis intelektas ir empatija. Kurdami personažus mokiniai mokosi suprasti kitų jausmus. Per saviraišką mokiniai suvokia savo unikalumą ir individualumą, išlaisvina mintis ir emocijas, geriau supranta kitų emocijas ir požiūrius, o tai skatina pagarbą ir geresnį bendravimą. Svarbu paminėti, kad čia mokiniai patiria kūrybos džiaugsmą, kuris suteikia daugiau energijos, skatina mokinius kitaip pažvelgti į mokymąsi, matyti jį kaip įdomų ir džiaugsmingą procesą, o ne tik kaip formalią prievolę“, – popamokinės veiklos privalumus įvardija meninio ugdymo mokytoja A. Labutienė.
Pasak mokytojos, pasibaigus spektakliui mokinius aplanko sėkmės patirtis. „Pasirodę scenoje ir gavę teigiamą žiūrovų reakciją, jie patiria sėkmės jausmą, kuris stiprina pasitikėjimą savimi“, – priduria pedagogė.
Be to, lankydami teatro studiją mokiniai lavina scenos kalbą, kūno kalbą, susipažįsta su vaidybos raštingumo pradmenimis.
„Mokiniams smagu per šią veiklą labiau pažinti save, ieškoti dar neatrastų savo pusių. Tai suteikia pasitikėjimo ir džiaugsmo, skatina tobulėti ir mėgautis gyvenimu, padaro gyvenimą įdomesnį ir turtingesnį“, – būrelio privalumus įvardija A. Labutienė.
Teatro studijoje „Vėjūnė“ savo kelionę į aktorystę pradėjo Lukas Dirsė, kuris jau baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Į savo mokyklą atlikti teatro pedagogės praktikos buvo sugrįžusi Erika Račkytė, kuri taip pat lankė minėtą teatro studiją.