Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Žadėto finansavimo geležinkelio viaduko rekonstrukcijai Alytus gali ir nesulaukti?

Eglė Indrelytė  •  egle@alytusplius.lt  •  11:19, 2017-04-27
Ar šiemet bus gauta pinigų viadukui rekonstruoti, kol kas neaišku.
Alytusplius.lt

Alytaus miesto savivaldybei vieną po kito įgyvendinant Naujosios gatvės rekonstrukcijos projektus, planuojamus kitų metų darbus gali tekti kuriam laikui pristabdyti. Įvykus pasikeitimams bendrovėje „Lietuvos geležinkeliai“ bei  Susisiekimo ministerijoje, anksčiau žadėtų pinigų geležinkelio viadukui Alytus gali ir negauti.

 

Buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius buvo žadėjęs, kad viaduko platinimas Alytui nieko nekainuos. Buvo preliminariai sutarta, kad darbus atliks ir savo lėšomis prisidės ir „Lietuvos geležinkeliai“. Tuomet kalbėta ir apie tai, kad bus ieškoma galimybių pasinaudoti ES struktūrinių fondų parama.

 

Tačiau praėjusių metų pabaigoje pradėjus keistis valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovams, geležinkelio viaduko Alytuje, Naujojoje gatvėje, rekonstrukcija netikėtai tapo miesto problema, kuriai spręsti Dzūkijos sostinės biudžete pinigų nėra numatyta.

 

Alytaus vicemeras Tautvydas Tamulevičius, paprašytas pakomentuoti susiklosčiusią situaciją teigė, kad geležinkelio viaduko projektą miesto savivaldybė yra parengusi. Jis turėjo būti perduotas „Lietuvos geležinkeliams“, kad šie projektą įgyvendintų, tačiau šiuo metu planuotų darbų finansavimas yra nežinioje.

 

„Tai tapo miesto problema ir didesne, nei mes ją turėjome iki šiol. Kol kas dar neturime žinių, ir kaip bus paskirstytos šių metų lėšos savivaldybėms Lietuvos automobilių kelių direkcijoje. Kai tai paaiškės, tada reikės spręsti viaduko statybų klausimą: ar ministerija vis dar mato finansavimo šaltinį pačiam viadukui ir ar galima tikėtis lėšų iš kitų finansavimo šaltinių -  kelių direkcijos, „Lietuvos geležinkelių“. Pirminiame plane, tai turėjo būti ES lėšos“, - kalbėjo T. Tamulevičius.

 

Anot jo, blogiausiu atveju, jeigu Naujosios gatvės rekonstrukcijos sekantis etapas nesulauks finansavimo, kuo vicemeras nėra linkęs tikėti, šiais metais pradėti darbai bus užbaigti gražiai ir tikrai neliks neužbaigtų statybų viduryje gatvės.

 

„Šis etapas bus baigtas ties žiedine sankryža, kuri susijungs su Pramonės gatve, prieš geležinkelio viaduką. Viliuosi, kad ir su viaduku viskas bus gerai. Mes mokame pagrįsti, kodėl jis mums yra reikalingas, čia gal labiau klausimas iš kurios kišenės valstybė mums padės“, - sakė T. Tamulevičius.

 

Pasak jo, šiuo metu konkrečių atsakymų dar nėra, bet juos savivaldybė tikisi gauti artimiausiu metu.

 

„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovė Inga Čiuberkytė alytusplius.lt portalui teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ sutiktų atlikti geležinkelio viaduko rekonstrukcijos darbus, tačiau tik su sąlyga, kad tam būtų skirtas finansavimas.

 

Anot jos, 2016 merų liepos mėnesį Susisiekimo ministerijoje vykusio posėdžio metu buvo nutarta, jog ministerija įvertins visas projekto finansavimo galimybes.

 

„Susisiekimo ministerija šį projektą įtraukė į Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos projektų sąrašą kaip rezervinį projektą, kuriam ES finansavimas galėtų būti skirtas tik tuo atveju, jeigu priemonei finansuoti būtų skirta papildomai ES struktūrinių fondų lėšų arba jeigu šių lėšų būtų sutaupyta įgyvendinant kitus ES lėšomis finansuojamus projektus.

 

Jei viaduko rekonstrukcijai būtų skirtos ES struktūrinių fondų lėšos, jos galėtų sudaryti apie 85 proc. projekto vertės, kita dalis būtų finansuojama Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis“, - teigė I. Čiuberkytė.

 

„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovė priminė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ 2016 metais savo lėšomis atliko kapitalinį geležinkelio viaduko remontą Alytuje, kad juo galėtų vykti saugus traukinių eismas.

 

 

Komentarų nėra