Pranešk naujieną!
Tel. 8 670 94 094. El. paštas info@alytusplius.lt


Vakar mus skaitė 19 416

Vasara baigėsi. Ligų sezonas įprastai prasideda nuo peršalimo

Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro inf.  •    •  15:06, 2019-09-23
Asociatyvi iliustracija

Nors ir kaip būtų liūdna, šiltasis metų sezonas baigėsi, o su juo – ir lepinanti šiluma. Atvėsus orams daugelį pradeda kamuoti peršalimo ligos. Dienomis dar kartais pro debesis palepina saulė, o vakarais temperatūra staigiai krinta, todėl ne visuomet pasirenkame tinkamą aprangą ir taip perkaistame arba sušąlame. To pasekmė – skaudančios gerklės ir varvančios nosys. Kad šito išvengtume, turime imtis profilaktikos priemonių, nelaukdami, kol ligos paplis.

 

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, gyventojų sveikatos būklė tik apie 10 procentų priklauso nuo medicinos tarnybų veiklos. Likusi priklauso nuo kitų veiksnių: aplinkos, paveldėjimo, gyvenimo būdo ir kitų dalykų.

 

Peršalimo ligoms imlesni senyvo amžiaus žmonės, vaikai. Susergama, kuomet imuninė sistema yra nusilpusi ir oro temperatūra nuolat kinta. Peršalimo ligas, dar vadinamas kvėpavimo takų infekcijomis, sukelia bakterijos ir virusai. Daugelis iš jų normaliomis sąlygomis gyvena žmogaus organizme, dažniausiai nosiaryklėje ir ryklėje. Kuomet imuninė sistema nusilpsta, žmogaus organizmas nesugeba su jais kovoti, šie pradeda daugintis, taip sukeldami įvairias ligas.

 

Užsikrečiama oro lašeliniu būdu kosint ar čiaudint, taip pat per rankas ar daiktus, kuriuos lietė sergantis asmuo. Virusai paprastai į organizmą patenka per nosį arba akis ir dauginasi nosiaryklėje. Jie yra labai lengvai perduodami, todėl nekontroliuojamos ligos sparčiai plinta.

 

Peršalimo ligos dažnai yra painiojamos su gripu. Lentelėje pateikiami simptomai, būdingi gripui ir peršalimo ligoms. 

 

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, patartina imtis priemonių, kad rimčiau nesusirgtumėte.

Pasinaudokite paprastomis žinomomis priemonėmis – kojų mirkymas šiltame vandenyje su druska, karšta arbata su medumi, imbieru, citrina. Drėkinkite namų orą, vėdinkite patalpas ir venkite didesnio fizinio krūvio – ilsėkitės.

 

Norint išvengti peršalimo ligų, svarbu nuolat stiprinti imunitetą, sveikai ir reguliariai maitintis, vengti pernelyg riebaus, saldaus, perdirbto maisto. Daugiau valgyti daržovių, vaisių, grūdinių produktų. Jie mūsų organizmui suteiks reikalingų antioksidantų.

 

Taip pat labai svarbu nepamiršti judėti. Fizinis aktyvumas stiprina imunitetą, gerina nuotaiką, kurią temdo apniukusios rudens dienos. Todėl kasdien bent po pusvalandį turime užsiimti aktyvia fizine veikla.

 

Daugelio mūsų kasdienis palydovas ir darbe, ir namuose yra stresas. Jis silpnina imuninę sistemą, todėl turime jo vengti, daugiau ilsėtis, užsiimti mėgstama veikla.

 

Ir galiausiai, nepamirškime pasirūpinti tinkama apranga – rengtis natūralaus pluošto drabužiais, kurie palaiko kūno šilumą ir išgarina drėgmę.

 

Taip pat turime nepamiršti svarbiausių higienos taisyklių – reguliariai plauti rankas, kosint ar čiaudint veidą prisidengti ne ranka, o vienkartine nosinaite, taip apsaugant kitus asmenis nuo užkrato.

 

Vengti didesnių žmonių susibūrimo vietų bei kontakto su sergančiais asmenimis.

 

Primename, kad gydymasis antibiotikais ne tik neduos jokios naudos sergant virusinėmis peršalimo ligomis arba gripu, tačiau netgi gali būti žalinga. Maždaug 80 procentų infekcinių ligų, paveikiančių nosį, ausis, gerklę ar plaučius, yra virusinės kilmės, todėl antibiotikų vartojimas nepadės.

 

Netinkamas antibiotikų vartojimas didina atsparumo jiems riziką ir gali ateityje apsunkinti kitų ligų gydymą.

Griežtai draudžiama alytusplius.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti alytusplius.lt kaip šaltinį.

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai