Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Tarptautiniame projekte dalyvavusi mokytoja atstovavo ne tik Alytui, bet ir Lietuvai

Raimonda Bernatavičienė  •    •  8:24, 2020-11-30
Mokytoja I. Ribinskienė - kairėje.


Visuomet džiugu, kai Alytaus miesto vardas gerąją prasme skamba ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o apie alytiškius, jų pasiekimus ir darbus, sužino kuo daugiau žmonių. Visai neseniai puikius rezultatus aplinkosaugos, švietimo srityse tarptautiniu mastu pademonstravo Jotvingių gimnazijos fizikos mokytoja metodininkė ir anglų kalbos vyresnioji mokytoja Irena Ribinskienė. Ji vienintelė Lietuvoje, dalyvavusi projekte „Gamta paremti sprendimai“ (Nature Based-Solutions, NBS) Briuselyje ir atstovavusi mūsų šaliai.


Dalyvauti projekte buvo atrinkti tik 15 Europos šalių mokytojų. I. Ribinskienė projekte dalyvavo kaip pilotinė mokytoja, mokanti  STEM (gamtos mokslų) dalykus aukštesniame lygmenyje.


Ir iššūkis, ir nauja patirtis


Kaip teigia I. Ribinskienė, žinia, kad dalyvaus projekte, jai buvo netikėta. „Maniau, kad tikimybė būti atrinktai yra menka. Tačiau vis tiek bandžiau ir po to elektroniniu paštu sulaukiau patvirtinimo, kad esu viena tų, kuriai pasisekė“, - sakė mokytoja.  Pasak pedagogės, dalyvavimas projekte buvo savotiškas iššūkis, bet kartu ir nauja patirtis, dėl kurios stengtis buvo verta. Projekto įgyvendinimas truko metus, per tą laiką teko nuveikti daug darbų.


Dalyvaudama projekte „Gamta paremti sprendimai“, I. Ribinskienė rinkosi „Maisto pramonės atliekų tvarkymas – pavojai, rizika ir sprendimai“ kryptį. Projektinis darbas buvo orientuotas į aplinkos apsaugos problemas ir sprendimo būdus Alytaus mieste, siekiant, kad moksleiviai aktyviai ir kūrybiškai rūpintųsi aplinkos apsauga, geriau suprastų gamtos sprendimus (NBS) ir jų naudą, rūšiuojant ir perdirbant maisto atliekas, ieškant sprendimo būdų gaminant ekologinę energija, biomasę ar atliekų saugojimą. 


„Siekėme, kad gamtos pagrįstais sprendimais gamta ir ekosistemos būtų naudojamos teikiant socialinę, ekologinę ir ekonominę naudą, didinant biologinę įvairovę ir prisidedant  prie klimato kaitos  pokyčių ir jų švelninimo būdų prisitaikymo“, - apie projektą pasakojo pedagogė.



Prisijungė mokiniai, jų tėvai, mokytojai


I. Ribinskienė džiaugėsi, kad vykdant projektą, į jį įsitraukė tiek Jotvingių gimazijos mokiniai, jų tėvai, tiek mokytojai. Mokiniai, susipažinę su maisto atliekų rūšiavimu ir perdirbimu, atliko tiriamajį darbą apie maisto produktų pakuočių pasirinkimą ir susipažino su įvairių sričių specialistų darbu, orientuotu į STEM veiklą.


I-III klasių mokiniai kartu su chemijos mokytoja metodininke Zita Sakalauskiene, biologijos mokytoja eksperte Rasa Zubrickienė ir geografijos bei ekonomikos mokytoja, matematikos mokytoja metodininke Virginija Klusevičiene atliko tiriamuosius darbus, sužinojo, kaip kompastuojant perdirbti maisto atliekas, atliko bandymus savo namuose.


Mokytoja V. Klusevičienė  kartu su II klasių mokiniais apskaičiavo išmetamų maisto atliekų kiekį valgykloje, palygino jį su namuose išmetamomis maisto atliekomis. Buvo atlikti išsamūs skaičiavimai,  mokiniai įvardino problemą ir priėmė maisto taupymo  sprendimo būdus.


Žinių sėmėsi Alytaus regiono atliekų tvarkymo centre


„Labai džiugu, kad sutarus su Alytas regiono atliekų tvarkymo centro (ARATC) vadovu Algirdu Reipu, su vaikais turėjome galimybę apsilankyti Alytaus regiono atliekų tvarkymo centre ir savomis akimis pamatyti, kaipgi tvarkomos atliekos, sužinoti daug naudingų dalykų apie rūšiavimą“, - kalbėjo I. Ribinskienė.


Pasak mokytojos, moksleiviams buvo įdomu sužinoti, kaip  biologinio apdorojimo įrenginiuose apdorojamos biologiškai skaidžios atliekos – taip pat ir atskirai surinktos maisto atliekos. Šių atliekų anaerorinio apdorojimo metu gautos biodujos kogeneratoriuje naudojamos elektros energijos ir šilumos gamyboje. Įrenginiuose biologiškai skaidžios atliekos yra apdorojamos sausuoju anaerobiniu būdu, o galutinis sutvarkymo produktas yra kompostas ir išgauta elektros energija, kuri yra panaudojama pačių įrenginių darbui, o perteklius yra parduodamas į  elektros tinklus.


Lapkričio mėnesį buvo surengtas projekto uždarymo renginys – virtualus seminaras (Briuselis). Jame dalyvavo švietimo ministerijų atstovai, „Scientix“ nacionalinio kontaktinio centro atstovai, NBS projekte dalyvavę mokytojai. Seminare dalyvavusi I. Ribinskienė pristatė  projekto metu sukurtą mokymo scenarijų 15 Europos šalių mokytojams, Politikos ir analizės tyrimo Instituto ekspertams. Alytiškės pateiktas mokymo scenarijus buvo puikiai įvertintas ir  patalpintas Mokyklinės praktikos įrodymų galerijoje „STEM School Label“ portale.   

 

Seminarą pradėjo Europos komisijos atstovė, vyresnioji biologinės įvairovės tyrimų ekspertė, Tyrimų ir inovacijų gereneralinė direktorė Josefina Enfedaque. Ji pasakojo, kokią reikšmę NBS turi anlaizuojant, kaip spręsti gamtos klimato grėsmių problemas, kokia svarbi NBS projekto sklaida ir jo dalyvių bendradarbiavimas.

 

„Mokymo scenarijų išbandė daugelis Europos šalių mokytojų kartu su savo mokiniais, buvo juntamas grįžtamasis ryšys, dalijamasis įžvalgomis“, - sakė mokytoja.

 


Mokytojos pasiekimai džiugina


„Džiugu, kad ir pasibaigus projektui, bendradarbiavimas nenutruks. Ketinama pasirašyti antrojo etapo sutartį, tad bendradarbiavimas testųsi. Talkintume, kuruotume kitus mokytojus, padėtume organizuojant projektinius konkursus. Be to, po šio projekto įgyvendinimo sužinojome džiaugią naujieną – Alytaus Jotvingių gimnazija pripažinta EKO draugiška mokykla. Tokią žinią perdavė „European Schoolnet“ direktorius Marcas Durando “, - sakė I. Ribinskienė.
Jos pasiekimais džiaugiasi ir Alytaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus darbuotojai.


„Aš labai džiaugiuosi, kad yra tokių žmonių Lietuvoje, o ypač Alytuje. Ši pedagogė išties įdeda labai daug darbo, pastangų ir negaili pati savęs. Smagu, kai žmonėms rūpi ne vien materialūs dalykai, jie dirba iš idėjos. Tokiems projektams reikia daug laiko, būna didelis užimtumas, bet linkime I. Ribinskienei sėkmės antrajame etape. Iš savo pusės padėsime, kuo galėsime“, - sakė Alytaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Vida Mačernienė.


Projektą inicijuoja ir finansuoja Europos Komisijos mokslinių tyrimų ir inovacijų generalinis direktoratas, koordinuoja – Viešosios politikos ir vadybos institutas, bendradarbiaudamas su „European Schoolnet“.