Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Ligoninės priėmimas – atviras visiems, bet visiems veržtis nereikėtų

Raimonda Andriulionytė  •  raimonda@alytusplius.lt  •  9:15, 2019-07-02
Alytaus apskrities S. Kudirkos Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus vedėja Vilma Krušnienė.
AlytusPlius.lt nuotr.

Ligoninės Priėmimo skyrius – ta vieta, kur visiems visko reikia greitai, gerai ir nemokamai. Bet ar tai realiai įmanoma ir tikrai priklauso?

 

Priėmimo skubios pagalbos skyriuje turėtų būti teikiama tik skubi būtinoji pagalba, bet neretai čia veržiasi ir tie, kurie nenori laukti eilėje pas šeimos gydytoją ar yra įsitikinę, kad priėmime jiems pagalba turi būti suteikta bet kokiu atveju.

 

Pacientų srautas – didžiulis

 

„Į Priėmimo-skubios pagalbos skyrių nuolat kreipiasi daug pacientų. Tempas yra labai intensyvus ir medikams darbo krūvis labai didžiulis. Ir šio proceso nei suvaldysi, nei numatysi. Nėra jokių normatyvų, kiek pacientų reikėtų priimti – registruojame visus. Tenka įvertinti, kiek skubi pagalba žmogui yra reikalinga, ar jis gali palaukti. Pacientai yra suskirstomi pagal skirtingus pagalbos lygius ir kartais kai kam reikia palaukti ilgiau negu norėtųsi. Tuomet kyla nepasitenkinimas“, - kalbėjo Alytaus apskrities S. Kudirkos Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus vedėja Vilma Krušnienė.

 

Ji atvira – skyriuje įtampos netrūksta. Medikams tenka prisiimti ne tik didelę atsakomybę skubiai įvertinant paciento būklę ir nusprendžiant, kam pirmiausia teikti pagalbą, bet ir tuo pačiu išklausyti pacientų, jų artimųjų priekaištus ar net grasinimus.

 

„Puikiai suprantame pacientų norą, kai jie pageidauja būti priimti nedelsiant, mes tai ir stengiamės padaryti. Tačiau turime vadovautis tam tikromis nuostatomis. Visi mes esame žmonės, ir kartais tų emocijų būna visokių, bet norėtųsi daugiau supratimo vieniems iš kitų“, - teigė moteris.

 

Susimokėti už paslaugas nenori

 

Eiles Priėmimo-skubios pagalbos skyriuje pailgina ir tai, kad ne visiems čia atvykstantiems būtinoji pagalba išties reikalinga, tačiau bet kokiu atveju pacientai yra priimami, nes kokia jų būklė vien pažiūrėjęs gydytojas nepasakys.

 

Visiems atvykusiems pirmiausia yra duodami lapai, kuriuose jie, susipažinę su taisyklėmis, turi pasirašyti. Daugelis pacientų pasirašo net neperskaitę. Taisyklėse be kita ko yra nurodyta ir tai, kad jeigu po tyrimų paaiškės, kad pacientui būtinoji pagalba buvo nereikalinga, jis už gautas paslaugas turės susimokėti.

 

„Bet teisiniai reikalavimai yra vienokie, o realybė kitokia. Atvejų, kai būtinoji pagalba būna nereikalinga, yra nemažai, tačiau už paslaugas moka retas“, - sakė V. Krušnienė, pastebėdama, jog žinia, kad už Priėmimo skyriuje suteiktas ne būtinosios pagalbos paslaugas reikia susimokėti, dažnai iššaukia didžiulį pacientų nepasitenkinimą, sukelia net konfliktines situacijas.

 

Šeimos gydytojai paslaugas turi teikti visą parą

 

Jų nebūtų ar būtų daug mažiau, jei pacientai ir jų šeimos gydytojai laikytųsi nustatytos tvarkos. O ji numato, kad visi pacinetai dėl pirminės ambulatorinės pagalbos pirmiausia privalo kreiptis į Pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros įstaigas, paprasčiau sakant – pas savo šeimos gydytoją.

 

Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintas Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir organizavimo bei šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašas numato, kad Pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros įstaiga turi užtikrinti, kad prie jos prirašytiems gyventojams Šeimos gydytojo komandos paslaugos būtų teikiamos ištisą parą.

 

Įgyvendindama šią nuostatą, Pirminės sveikatos priežiūros įstaiga arba pati užtikrina šeimos gydytojo komandos paslaugų teikimą prirašytiems gyventojams, arba sudaro sutartis su kitomis sveikatos priežiūros įstaigomis dėl pacientams teikiamų paslaugų teikimo Pirminės sveikatos priežiūros įstaigose ne darbo metu.

 

Minėtame ministro įsakymu patvirtintame apraše taip pat numatyta, kad pirminės sveikatos priežiūros įstaigos turi užtikrinti, kad šeimos gydytojo komandos paslaugos būtų suteiktos ne vėliau kaip per 24 valandas nuo paciento kreipimosi į pirminės sveikatos priežiūros įstaigą ūmios ligos atveju, taip pat, kai paros laikotarpiu, pacientui esant ramybės būsenos, atsiranda dusulys, galvos skausmas ir svaigimas, pykinkimas, vėmimas, sutrinka koordinacija, pasireiškia staiga progresuojantis tinimas, bei tais atvejais, kai patiriamos įvairios kilmės traumos ir sužeidimai.

 

Paūmėjus lėtinei ligai ir kitais atvejais, šeimos gydytojo komandos paslaugos pirminės sveikatos priežiūros įstaigoje turi būti suteiktos per 7 kalendorines dienas nuo paciento keipimosi į šią įstaigą.  

 

Kai kurie pacientai ignoruoja nustatytą tvarką

 

Tačiau ligoninės Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus medikai pastebi, kad kai kurie pacientai yra linkę pagudrauti. Galvodami, kad Priėmimo skyriuje pagalba bus suteikta greičiau, jie specialiai nesikreipia į  šeimos gydytoją, nors jis tuo metu dar dirba, o važiuoja į ligoninės Priėmimo skyrių, kuriame ir taip kone visuomet yra didžiulis pacientų antplūdis.  

 

Ypač jis padidėja savaitgaliais ir švenčių dienomis, kai nei šeimos gydytojai, nei skubiosios pagalbos kabinetas poliklinikoje nedirba.

 

Paaiškėjus, kad pacientui, kuris kreipėsi į Priėmimo skyrių, skubi pagalba buvo nebūtina, už jam suteiktas paslaugas moka paciento šeimos gydytojo įstaiga, jeigu ji yra sudariusi specialią sutartį. 

 

Jei tokios sutarties nėra, arba pacientas, kuriam nebuvo būtina skubi pagalba, kreipiasi į Priėmimo skyrių šeimos gydytojo darbo metu, jis pats turi sumokėti už ligoninėje suteiktas paslaugas, bet, kaip minėta, to daryti daugelis nesutinka.

 

Sutartis dėl būtinosios pagalbos teikimo su Alytaus ligonine yra sudariusios šešiomis pirminės sveikatos priežiūros įstaigos.

 

 „Priėmimo skyriuje būna visaip – kartais pagalba suteikiama labai greitai, o kartais, neskubiais atvejais, gydytojo gali tekti palaukti ir pora valandų nuo užsiregistravimo“, - sakė V. Krušnienė, prašanti pacientus būti supratingais vieni kitų atžvilgiu ir tuo metu, kai dirba jų šeimos gydytojai, skubios pagalbos kabinetas poliklinikoje, pirmiausia kreiptis būtent į šias gydymo įstaigas.

 

Daugiau informacijos:

http://www.ligonine.lt

Komentarų nėra