Pranešk naujieną!
Tel. 8 670 94 094. El. paštas info@alytusplius.lt

Lieknėjimo eksperimentas. Pirmas mėnuo – ne taip baisu, kaip atrodo

J. Bagdonienė  •    •  8:55, 2016-09-07
AlytusPlius.lt nuotr.

Pirmas mėnuo: minus keturi kilogramai, plius nauji įpročiai. Ir neišvengiami aplinkinių pamokymai: nereikia kraustytis iš proto, ir taip normaliai atrodai, viena bandelė nepakenks.  Gal ir nepakenks, bet svarbiausia, kad aš jos nenoriu! Nors prieš mėnesį tikrai netikėjau, kad tai gali būti įmanoma.

 

Tad kokie mano atradimai? Pirmiausia, noriu pasakyti, kad norėdama sulieknėti, moteris turi pakeisti savo gyvenimo būdą. Viskas prasideda nuo mažų detalių. Vietoje poilsio ant sofos, rinktis pasivaikščiojimus gryname ore, mašiną prie prekybos centro parkuoti kuo toliau nuo pagrindinio įėjimo.

 

Labai svarbu ir pozityvios mintys. Kaip sako klubo „Šaulė Gym“ vadovė, trenerė Gitana Vitkauskienė, valome ir stipriname ne tik kūną, bet ir mintis, žodžius. Vietoje žodžio „neblogai“ sakome „gerai“, „pagal planą“, „puikiai“, „patogiai“, „aš lieknėju“.

 

Baigiantis pirmam lieknėjimo mėnesiui susiformavo įgūdis rinktis „teisingesnį“ maistą. Jei tenka valgyti ne namuose, renkuosi daržovių patiekalus. Dažniausias garnyras - grikiai ar ryžiai, o ne bulvių košė ar bulvytes fri. Jei įmanoma – ant grotelių kepta paukštiena ar žuvis. Akys jau nekrypsta į cepelinus ar bulvių plokštainį su spirgučiais. Nuošaly lieka ir kepsniai, paskendę padažuose.

 

Namuose gaminuosi įvairias salotas: kopūstų, burokėlių. Kadangi auginame avis – ėrienos patiekalai taip pat dažnai atsiduria ant pietų stalo, pvz. troškinta orkaitėje su daržovėmis. Taip pat, pastebėjau, kad geriau jaučiuosi, kai maitinuosi tuo pačiu metu. Svarbu perdaug neišalkti, nes tada pripuolus prie maisto galima suvalgyti pernelyg daug. Vis dar jautri dalis – saldumynai, nors jų norisi tikrai mažiau. Čia, kaip ir rašiau anksčiau, gelbsti šaukštelis medaus, kartais suvalgau mažytį gabaliuką „kuo juodesnio“ šokolado.

 

Baigiantis pirmam mėnesiui keletas naujų dalykų jau tampa įpročiu. Kas dieną išgeriu apie du litrus vandens. Trenerė G. Vitkauskienė pataria, kad rekomenduojama išgerti 40 ml vandens 1 svorio kilogramui. Anksčiau vandens išgerdavau žymiai mažiau.

 

Paminėsiu daug kartų girdėtą ir kai kam galbūt pabodusią frazę – atsirado daugiau energijos. Bet iš tiesų, dabar kai galiu palyginti pati, energijos stoka gali labai apkartinti gyvenimą. Atsirado noras sportuoti.

 

Pirmomis savaitėmis tikrai buvo nelengva užduotis įtikinti save, kad po darbo dienos verta nueiti į sporto klubą. Atrodė, ir taip jaučiuosi pavargusi, o po fizinių pratimų išvis jėgų nebus. Įdomu, kad viskas vyksta atvirkščiai. Treniruotės sugrąžina jėgas. Be to apima pasitenkinimas, kad paėmiau save už pakarpos ir nunešiau į sporto klubą.

 

Prisiminiau savo pirmą treniruotę klube. Trenerė pasakė, kad pradėsim nuo apšilimo: 15 minučių cardio treniruoklyje. Po 5 pirmų minučių mane apėmė panika, pasijutau lyg nubėgusi baisinį atstumą, kojos tapo tarsi medinės, vos galėjau kvėpuoti. Ir čia tik apšilimas! Na bet truputį sulėtinau tempą, pasireguliavau kvėpavimą, apžvelgiau šalia sportavusias moteris ir numyniau dar 10 minučių. Antrą kartą jau buvo lengviau, trečią – dar lengviau. Svarbu save motyvuoti, turėti tikslą, kurio sieki. Man kančia yra tada, kai esu savimi nepatenkinta, o sportas yra priemonė tikslui pasiekti.

 

Po pirmų savo pasisakymų sulaukiau nemažai priekaištų, kad anokia čia „ne kančia”: sporto klubas, „ne mitybos” planas ir pan. Maisto tikrai pakanka, kai jis subalansuotas. Iš pradžių, visuomet sunkiau, bet tikrai ne kančia. Niekas neverčia daryti kažko neįmanomo. Darai tiek kiek gali, o kiekvieną kartą gali vis daugiau ir daugiau.

 

Jeigu po pirmos savaitės svoris žymiai nebuvo pasikeitęs, tai pasibaigus mėnesiui sveriu 4 kilogramais  mažiau. Pirmieji trys kilogramai nukrito lenviau, ketvirtas - per paskutines 10 dienų. Pasak trenerės G. Vitkauskienės, viskas pagal planą. Pirmieji kilogramai visuomet nukrenta greičiau. Svarbu nenuklysti nuo teisingo kelio, nes kažkodėl aplinkiniai elgiasi labai įdomiai: vis nori „sugundyti“ ir „paprotinti“.

 

Po mėnesio esu patenkinta savo rezultatais, bet tuo neapsiriboju. Eksperimentas tęsiasi.

 

 

Griežtai draudžiama alytusplius.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti alytusplius.lt kaip šaltinį.
Komentarų nėra

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai