Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Kur greitis 30 – lėkė virš 100: vairuotojui teks atsakyti už merginą pražudžiusią avariją

AlytusPlius.lt informacija  •    •  13:40, 2023-01-06
2019 metais įvykusi avarija.
Alytaus apskr. VPK nuotr.

Ketvirtadienį Alytaus apylinkės teismo Prienų rūmuose buvo paskelbtas nuosprendis jaunam vyrui, pripažintam kaltu dėl eismo įvykio, kurio metu žuvo devyniolikmetė mergina. Nors vairuotojas savo kaltę atkakliai neigė – surinkti įrodymai buvo jam nepalankūs. Tragišką avariją sukėlusiam 21 metų vairuotojui teks keliauti į pataisos namus ir ten atlikti paskirtą bausmę.

 

Siaubinga avarija Prienuose, Kęstučio-Pramonės gatvių sankryžoje, įvyko 2019 metais, rugsėjo 23 dieną, pora minučių po vidurnakčio.  Čia susidūrė „Volkswagen Golf“ ir „BMW 330“ automobiliai. Įvykio metu žuvo BMW keleivė.

 

Tąkart, „Volkswagen Golf“, važiuodamas pagrindiniu keliu Kęstučio gatve, susidūrė su priešpriešais atvažiavusiu ir į kairę pusę sukusiu BMW.

 

Nors iš pradžių įtarimai krito BMW vairuotojui, vėliau tyrimas pasisuko kita linkme. Buvo nustatyta, kad būtent „Volkswagen Golf“ vairavęs tada dar aštuoniolikmetis jaunuolis pažeidė kelių eismo saugumo taisykles, dėl ko žuvo žmogus. Jis nesilaikė būtinų saugumo ir atsargumo priemonių, pasirinkdamas greitį neatsižvelgė į važiavimo salygas, vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties, o jai atsiradus – nesulėtino greičio, nesustabdė transporto priemonės, neapvažiavo kliūties. Be to, nors kaltinamasis ir neigė, tačiau buvo nustayta, ka jis vairavo apsvaigęs nuo psichiką veikiančių medžiagų.

 

„Volkswagen Golf“ vairuotojas pasakojo, kad tąkart su dviem draugais važiavo namo. Kelias buvo tvarkomas, neapšviestas. Kaltinamasis teigė, jog matė priešais atvažiuojantį BMW, žiūrėjo į jo lempas. BMW kažkodėl sustojo, o kai jis važiuodamas tiesiai priartėjo, staiga BMW vairuotojas, nerodydmas jokio posūkio signalo, suko į kairę ir „užkišo“ savo mašiną prieš pat nosį. Vairuotojas tvirtino, kad jei BMW vairuotojas būtų rodęs posūkį, tuomet jis būtų stabtelėjęs, bet kadangi buvo jo pirmumas, tiesiog važiavo tiesiai, nesitikėdamas tokio BMW netikėto manevro.

 

Tuo tarpu BMW automobilio 26 metų vairuotojas laikėsi kitos versijos. Tąkart jis važiavo su savo širdies drauge. Jis pasakojo, jog prieš sukdamas į kairę, įjungė posūkio siganalą, ir šis tikrai sumirksėjo bent pora sekundžių. Mašiną iš priekio jis matė, atrodė, kad ji yra pakankamai toli. Kadangi daug kartų yra važiavęs tuo keliu, tai žino, kad jeigu atstumas yra didelis ir niekas „neskrenda“ kosminiu greičiu, tai laisvai įmanoma atlikti manevrą. Jis tvirtino, kad sprendimą prėmė remdamasis savo patirtimi, įsitikinęs, kad kiekvienas vairuotojas turi laikytis kelių eismo taisyklių ir važiuoti tokiu greičiu, koks nurodytas.

 

Kadangi minėtame kelyje tuo metu vyko remonto darbai, tai greitis toje atkarpoje buvo ribojamas iki 30 kilometrų per valandą. Ekspertai išsiaiškino,  kad prieš pat stabdymą eismo ivykio vietoje automobilio „Volkswagen Golf“ važiavimo greitis buvo apie 114 km/h, o susidūrimo metu – apie 82 km/h. Taip pat ekspertizės akte nurodyta, kad techniniu požiūriu, pagrindinė sąlyga, kuri lėmė avariją – tai daugiau kaip tris kartus automobilio „Volksawagen Golf“ viršytas greitis, sukėlęs didelę grėsmę aplinkiniams. Nustatyta, kad jei „Volkswagen Golf“ vairuotojas būtų važiavęs leistinu 30 km/h greičiu, tai būtų turėjęs techninę galimybę išvengti eismo įvykio net nestabdydamas ir nekeisdamas automobilio judėjimo krypties. Susidūrimo metu automobilio BMW važiavimo greitis buvo apie 31 km/h.

 

Teismo vertinimu, nėra objektyvių galimybių nustatyti, ar BMW vairuotojas buvo įjungęs posūkio signalą, tačiau išaiškinta, kad ši aplinkybė neturi įtakos priežastiniam ryšiui dėl kilusio eismo įvykio.

 

Nors kaltinamasis teisme tvirtino, kad  BMW vairuotojas privalėjo ji praleisti, nes jis važiavo pagrindiniu keliu, teismas įvertino, jog BMW vairuotojas neturėjo objektyvios galimybės suprasti, kokiu greičiu važiuoja „Volkswagen Golf“  ir kad jis taip greit priartės.

 

2019 metais įvykusi avarija.

 

Teismas nustatė, kad kaltinamasis nusikalstamą veiką padarė dėl nusikalstamo nerūpestingumo, nenumanė, kad gali taip atsitikti, tačiau jo veika – pavojinga, sukėlusi rimtas pasekmes. Anksčiau praeityje jis teistas, teistumas išnykęs, administracine tvarka baustas 4 kartus, iš jų – daugiausiai už greičio viršijimą. Taigi KET pažeidimus daro sistemingai.

 

Įvertinus visas apilnkybes ir surinktus įrodymus, „Volkswagen Golf“ vairuotojas buvo pripažintas kaltu padarius nusikalstamą veiką – sukėlęs eismo įvykį, kurio metu žuvo žmogus. Jam skirta 5 metų terminuoto laisvės atėmimo bausmė, atliekant ją pataisos įstaigoje.

 

Taip pat pritaikyta baudžiamojo poveikio priemonė – keturis metus uždrausta naudotis (įgyti) specialiają teisęs vairuoti transporto priemones.

 

Nukentėjusiam „BMW“ vairuotojui, kurio draugė žuvo avarijos metu, teko atlaikyti sunkius emocinius išbandymus. Jis teigė, kad su mergina kūrė bendrus ateities planus, svajojo apie vestuves, draugavo ne venerius metus.

 

Nuteistam vyrui teks atlyginti tiek turtinę, tiek neturtinę žalą žuvusios merginos artimiesiems ir širdies draugui.

 

Nuosprendį paskelbė Aytaus apylinkės teismo Prienų rūmų teisėja Agnė Vyliaudaitė, valstybinį kaltinimą palaikė prokurorai Tomas Buškevičius, Jūratė Štreimikytė.

 

Nuosprendis per dvidešimt dienų nuo jo paskelbimo dienos apeliaciniu skundu  dar gali būti skundžiamas Kauno apygardos teismui.