Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Keleivių vežimas Alytuje: brangsta, bet nenuvilia

Eglė Indrelytė  •  egle@alytusplius.lt  •  15:24, 2014-04-25
Vakar miesto savivaldybės tarybai nusprendus padidinti vienkartinio bilieto kainą, vežėjai jau planuoja naujas investicijas
Alytaus miesto savivaldybės nuotr.

Keleivių vežėjai Alytuje lengviau atsikvėpė: vakar miesto savivaldybės tarybai nusprendus padidinti vienkartinio bilieto kainą, jie jau planuoja naujas investicijas. O gyventojų apklausos duomenys rodo, kad daugiau kaip pusė alytiškių yra patenkinti miesto visuomeninio transporto paslaugomis.

 

Miesto savivaldybės tarybos sprendimu, nuo šių metų birželio pirmos dienos Alytuje vienkartinio važiavimo bilietas keleiviams kainuos nebe 1, 80, o 2 litus.

 

Išanalizavus vežėjų pateiktus duomenis, buvo nustatyta, kad dabartinė bilieto kaina neužtikrina esamų vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų tinklo apimčių, o sumažinus atitinkamų reisų skaičių, gyventojai patirtų  nepatogumų.

 

Tuo tarpu balandžio pradžioje atliktos gyventojų apklausos metu paaiškėjo, kad dabar teikiamomis  visuomeninio transporto paslaugomis mieste yra patenkinti daugiau kaip pusė alytiškių.

 

Labiausia teikiamų paslaugų kokybe patenkinti vyresnio amžiaus ir jauni žmonės: palankiai atsiliepia beveik 60 proc. vyresnių nei 60 metų ir jaunesnių kaip 29 metų respondentų.  Didžiausią gerai paslaugas vertinančiųjų dalį sudaro moksleiviai ir studentai (daugiau kaip 61 proc.) ir bedarbiai (daugiau kaip 70 proc.).

 

„Apklausos duomenys mums leidžia daryti išvadą, kad dažniausiai visuomeninio transporto paslaugomis besinaudojančios gyventojų grupės šias paslaugas vertina gerai, todėl esamas paslaugas svarbu išsaugoti ir gerinti“, - sako Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Kęstutis Ąžuolas.

 

Šiuo metu Alytaus mieste 10 nustatytų maršrutų keleivius veža 37 mikroautobusai.

 

Pasak Alytaus miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojos Palmiros Raškauskienės, Alytaus miesto keleivinis transportas miesto savivaldybei nieko nekainuoja, o kompensacijos keleiviams yra tokios pat, kaip nemokamam maitinimui ar šildymui. Tikslas - kad transportas išsilaikytų pats save ir netaptų našta miesto biudžetui.

 

Vasario mėnesį vežėjų iniciatyva miesto taryboje  buvo svarstomas parengtas sprendimo projektas dėl vienkartinio bilieto kainos didinimo, bet tam nebuvo pritarta.

 

„Kovo mėnesį buvo sudaryta Vežėjų vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų aptarnavimo išlaidų pagrįstumo patikrinimo grupė, kuri išanalizavo vežėjų pajamas bei išlaidas, padarė apibendrintas išvadas ir nustatė, kad esant dabartinei kainai tinklas negali veikti, arba jį reikia dar labiau optimizuoti, retinti maršrutų skaičių vakarais bei savaitgaliais“, - teigė P. Raškauskienė.

 

Įmonės „Multivanas“ direktorius Vaclovas Karalevičius neslėpė džiaugsmo dėl priimto naujo sprendimo. „Galėsime padengti savo išlaidas, nes dabartinė keleivių vežimo kaina yra neatitinkanti realybės. Mes padarėme labai dideles investicijas, atnaujindami mikroautobusus. Dabar galėsiu tęsti kitos įrangos atnaujinimą, kuri jau yra pasenusi, bus tikrai lengviau“, - kalbėjo V. Karalevičius.

 

Reguliariais miesto maršrutais važinėjantys mikroautobusai buvo pasenę, todėl visi miesto vežėjai buvo įpareigoti nuo praėjusių metų rugsėjo mėnesio atnaujinti savo transporto priemonių parkus pagal sutartyse numatytus reikalavimus: mikroautobuso spalva, vaizdo kameros įrengimas, elektroninės apskaitos galimybė. Autobusai turėjo būti pritaikyti važiuoti stovintiems keleiviams.

 

Padidėjusi vienkartinio keleivių vežimo bilieto kaina užtikrins reguliaraus susisiekimo transporto priemonių darbą nuo 5 iki 23.30 valandos taip pat sekmadieniais, viešasis transportas bus patogesnis labiausiai pažeidžiamų socialinių grupių keleiviams neturintiems galimybių labai anksti ryte arba vėlai vakare nuvykti į darbą naktinėse pamainose bei iš jo parvykti.

 

Taip pat bus patogiau sekmadieniais važiuoti į bažnyčią ar sodus.

 

Apie 11 procentų padidėjusi kaina leis vežėjams kaupti amortizacinius atskaitymus, kad jie galėtų vykdyti savivaldybės patvirtintą Alytaus miesto  strateginį planą, kuriame numatyta viešajame transporte diegti elektroninį bilietą, leisiantį keleiviui patogiai atsiskaityti už važiavimą viešuoju transportu, o vežėjui paslaugą teikti maksimaliai skaidriai.

 

Taip pat yra numatyta, kad, vykdant Alytaus miesto aplinkos oro kokybės valdymo programą, mažinant miesto oro taršą ir didinant energetinį efektyvumą 2017 metų vežėjai privalo įsigyti Euro5 taršos standartą atitinkančias transporto priemones.

 

Pagal dabar galiojančią tvarką Alytau visuomeninio transporto bilietų kainos keleiviams yra 1,80 litų, važiuojantieji į Užupių kapines ir atgal maršrutu Nr. 4 „Užupių kapinės – AB „Dainava“ – AB „Izomega“ -  2,40 litų.

 

Nuo birželio pirmos dienos įsigaliojančios kainos padidės dvidešimt centų: vienkartinio bilieto kaina gyventojams kainuos 2 litus, važiuojantiems maršrutu Nr. 4 „Užupių kapinės – AB „Dainava“ – AB „Izomega“ -  2,60 litų.

 

Komentarų nėra