Pranešk naujieną!
Tel. 8 670 94 094. El. paštas info@alytusplius.lt

Kas administruoja Alytaus daugiabučius ir kiek tai kainuoja?

Alytusplius.lt  •    •  16:13, 2019-05-24
Alytaus daugiabučiai pro lėktuvo langą.
Asociatyvi nuotr.

Netrukus, liepos pradžioje, baigsis penkerių metų laikotarpis, kuriam daugiabučiams namams, kuriuose nėra bendrijos arba jie nėra sudarę sutarties dėl daugiabučio priežiūros, savivaldybės direktoriaus įsakymu buvo paskirtas administratorius.

 

Savivaldybės paskirti administratoriai šiuo metu Alytuje prižiūri 58 daugiabučius. Daugiausia iš jų – 42 – priežiūra rūpinasi miesto savivaldybės įsteigta ir kontroliuojama bendrovė „Alytaus butų ūkis“.

 

Likusius 16 daugiabučių namų savivaldybė yra pavedusi prižiūrėti įmonėms „Alytaus būstas“ (buvęs „Žaidas“) bei „Dzūkijos būstas“.

 

Tik šios trys įmonės mieste realiai ir teikia daugiabučių namų administravimo paslaugas. Nors Alytaus miesto savivaldybės administracijai deklaruotus įkainius yra pateikusios dar keturios: „Santermita“, „Inservis“, „Namų auditas“ ir „Būsto švara“. Visų septynių bendrovių siūlomas administravimo tarifas, priklausomai nuo pastatų dydžio bei būklės, siekia nuo 2,2 iki 7 centų už kvadratinį metrą.  

Bendrijos, kurių Alytuje yra 445, namus gali prižiūrėti pačios arba samdyti administratorius, kurie už atitinkamą mokestį tvarko ir prižiūri daugiabutį.

 

Iš viso Alytuje, miesto savivaldybės Turto valdymo ir verslo skyriaus pateiktais duomenimis, yra 605 daugiabučiai namai.

 

Maksimalius daugiabučių namų bendro naudojimo objektų administravimo tarifus nustato savivaldybės taryba. Alytuje jie nustatyti 2014 metais. Alytaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas skaičiuojamasis administravimo mokesčio tarifas – 0,06 Eur už 1 kv. m naudingo ploto (be PVM). Su PVM jis sudaro 0,0726 Eur.

 

Tarifas didinamas arba mažinamas priklausomai nuo pastato eksploatavimo laiko, bendrojo ploto, taip pat bendrabučio tipo namams.

 

Vadovaujantis Civiliniu Kodeksu, nepaisant to, kad administratorius yra paskirtas savivaldybės, visais atvejais butų savininkai balsų dauguma gali priimti sprendimą pakeisti bendrojo naudojimo objektų administratorių arba sustabdyti jo įgaliojimus įsteigiant gyvenamojo namo bendriją ar sudarant jungtinės veiklos sutartį.

 

Kai administratorius yra paskirtas savivaldybės, likus pusei metų iki paskyrimo termino pabaigos penktadalis namo butų savininkų gali raštu pareikšti prašymą savivaldybei skirti kitą administratorių. Administratoriaus skyrimo klausimas iš naujo svarstomas ir savivaldybės administracijai gavus pagrįstų nusiskundimų iš administruojamo namo gyventojų.

 

Jei jų nėra ir nėra pageidavimų keisti namų administratorius, jų paskyrimą savivaldybė pratęsia dar penkerių metų laikotarpiui.

 

Paklausta, ar apie minėtą terminą žinojo daugiabučių namų gyventojai, savivaldybės Turto valdymo ir verslo skyriaus vedėja Auksė Juonienė sakė, kad gyventojams teikiama visa informacija, o nusiskundimų dėl administratorių veiklos per praėjusių metų laikotarpį savivaldybė negavo.

 

Nesant tokių pageidavimų ir nusiskundimų, bendrojo naudojimo objektų administratoriaus paskyrimas, pasak vedėjos, bus pratęsiamas kitų penkerių metų laikotarpiui.

Griežtai draudžiama alytusplius.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti alytusplius.lt kaip šaltinį.
loading...

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai