Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Kaip nesustoti vietoje ir užtikrinti nuolatinį darbuotojų kompetencijos augimą?

  •    •  14:05, 2022-08-30
Asociatyvi nuotr.
Pexels.com nuot

Asmenys, turintys savo verslus, puikiai žino ir supranta, kad nuolat yra kur augti ir tobulėti. Konkurencinga šių dienų rinka neleidžia stovėti vietoje ir užmigti ant laurų. Todėl labai svarbu tikslingai vystyti verslą, priimti novatoriškus sprendimus ir įgyvendinti perspektyvias idėjas.

 

Tačiau vienas lauke –  ne karys, tiesa? Darbuotojai yra tai, nuo ko priklauso kuriamo verslo, veikiančios organizacijos ar įmonės sėkmingas darbas. Subūrus kompetentingą, motyvuotų darbuotojų komandą, šypsosis sėkmė. Bet ką daryti, jei darbuotojams pradeda trūkti motyvacijos ir žinių? Kaip įkvėpti ir kaip kelti savo darbuotojų kompetenciją? Atsakymus į šiuos klausimus būtina sužinoti visiems lyderiams ir vadovams, norintiems ne tik nesustoti vietoje, bet ir siekiantiems visada vienu žingsniu būti priekyje.

 

Kodėl svarbu kelti darbuotojų kompetenciją?

 

Nereta situacija, kuomet sparčiai augęs verslas staiga sustoja. Viskas pradeda suktis aplink tą pačią ašį, sunku susirasti naujų klientų, įgyvendinti naujus projektus ir gauti daugiau pelno. Tokiais atvejais daugelis vadovų problemos ieško verslo idėjoje, tačiau labai dažnai problema – nepakankama darbuotojų kompetencija. Svarbu suprasti, kad nuolatinis dėmesys darbuotojų kompetencijos kėlimui gali padėti:

 

  • Puoselėti stiprią įmonės kultūrą;

 

  • Sukurti našiau dirbančią komandą;

 

  • Įtraukti darbuotojus siekiant svarbių įmonės tikslų.

 

Apie tai, kodėl svarbu kelti darbuotojų kompetenciją ir kaip tai padaryti, šiuo metu kalbama vis daugiau. Vadovams, norintiems įsigilinti į darbuotojų kompetencijos kėlimo svarbą ir siekiantiems sėkmingai vystyti bei plėtoti verslą, yra rengiami išsamūs Management 3.0 mokymai, kurių tikslas – naujas požiūris į darbuotojus bei vadovavimą. Tinkamai pritaikytos įgytos žinios padės pasiekti sėkmingų rezultatų įmonės veikloje. Tačiau kas gali nutikti, jei darbuotojų kompetencijos kėlimui vadovas neskirs pakankamai dėmesio? Tokiais atvejais rizikuojama verslo ateitimi. Verta akcentuoti, kad naujų žinių bei įgūdžių stokojantys, nuo rutinos pavargę ir motyvacijos neturintys darbuotojai retai kada prisideda prie sėkmingos verslo plėtros. Be to, gan dažnai nuolat mokytis ir tobulėti norintys darbuotojai palieka tokias darbo vietas, kur jų kompetencijos kėlimui nėra skiriama pakankamai dėmesio.

 

Būdai, padėsiantys kelti darbuotojų kompetenciją

 

Kiekvienam vadovui ar lyderiui labai svarbu tiksliai žinoti, kas yra kompetencija, kokių kompetencijų tikimąsi iš darbuotojų ir kaip šios kompetencijos gali prisidėti prie verslo, įmonės ar organizacijos tikslų. Kompetencija paprastai apibrėžiama kaip įgūdžių, žinių, savybių ir elgesio derinys, leidžiantis asmeniui sėkmingai atlikti užduotį arba veiklą tam tikrame darbe. Ieškant darbuotojų, įmonės ar organizacijos dažniausiai nurodo, kokiomis kompetencijomis turėtų pasižymėti būsimas darbuotojas tam, kad būtų pasiekti visi verslo tikslai. Tačiau vien turimų kompetencijų nepakanka, jas reikia nuolat kelti bei tobulinti. Taigi, prie savo darbuotojų kompetencijos kėlimo vadovai gali prisidėti šiais būdais:

 

  • Suteikti galimybę tobulėti ir mokytis. Vienas iš būdų, kaip išlaikyti ir motyvuoti darbuotojus – leisti jiems augti kartu su įmone. Siūlykite darbuotojams mokymus, seminarus, kuriuose jie galėtų tobulinti turimas žinias ir įgūdžius. Šios naujai įgytos žinios padės darbuotojams efektyviau atlikti kasdienes užduotis ir prisidės prie jų produktyvumo.

 

  • Skirkite dėmesio darbuotojų poreikiams. Kiekvienas darbuotojas turi savo poreikių, todėl vadovo pareiga – į juos atsižvelgti. Darbuotojai, kurie jaučia, jog jais yra rūpinamasi ir jog jie yra vertinami, rodo kur kas našesnius darbo rezultatus, yra laimingesni ir geriau jaučiasi darbo vietoje.

 

  • Bendraukite. Kalbėkite su darbuotojais, išsakykite savo mintis bei idėjas. Renkite susirinkimus, kurių metu kartu aptartumėte turimus tikslus, planuojamus darbus ir iškilusių problemų sprendimus.

 

  • Aiškiai apibrėžkite pareigas. Šiais laikais darbuotojai yra itin veržlūs ir ambicingi. Jiems labai svarbu kopti karjeros laiptais ir gauti grįžtamąjį ryšį. Todėl turėtumėte aiškiai apibrėžti darbuotojų pareigas. Tuomet darbuotojai jausis saugesni, tiksliai žinos, kokia kryptimi dirba, ką turi ir ko gali pasiekti. Daugiau sužinoti, kodėl itin svarbu apibrėžti darbuotojo atsakomybes, galite perskaitę šį straipsnį.

 

  • Įtraukite darbuotojus į veiklas. Daug motyvacijos darbuotojams suteikia su darbu nesusiję renginiai, įvairios veiklos, išvykos. Parodydami, jog norite, kad darbuotojai gerai jaustųsi ne tik darbo metu, bet ir laisvu laiku, pelnysite jų pagarbą bei pasitikėjimą, kas atsilieps ir darbo rezultatuose.

 

Pagrindinės kompetencijos, reikalingos kiekvienam darbuotojui

 

Darbuotojų kompetencijos gali būti labai skirtingos. Tačiau reikėtų išskirti pagrindines kompetencijas, kurios reikalingos kiekvienam darbuotojui, nepaisant veiklos srities.

 

  • Gebėjimas dirbti komandoje. Kiekvienas darbuotojas turėtų gebėti dirbti komandoje ir prisidėti prie asmeninių bei verslo tikslų siekimo.

 

  • Atsakomybė. Kiekvienas darbuotojas turėtų būti atsakingas ir atsakyti už savo veiksmus bei pavestas užduotis.

 

  • Sąmoningumas. Kiekvienas darbuotojas turėtų suprasti, kaip veikia verslas ir koks jo vaidmuo šiame versle. Tik turint aiškų supratimą apie verslą, produktą ar paslaugą galima sėkmingai siekti tikslų.

 

  • Sprendimų priėmimas. Kiekvienas darbuotojas turėtų gebėti priimti pagrįstus, verslui naudingus sprendimus.

 

  • Bendravimas. Kiekvienas darbuotojas turėtų mokėti bendrauti su kolegomis, vadovais ir klientais. Efektyvūs bendravimo įgūdžiai dažnai padeda pasiekti puikių rezultatų.

 

  • Sąžiningumas. Kiekvienas darbuotojas turėtų būti sąžiningas. Sąžiningi ir atviri darbuotojai užmezga tvirtesnį ryšį su kolegomis ir vadovais.

 

  • Orientacija į rezultatus. Kiekvienas darbuotojas turėtų orientuotis į rezultatą ir tikslingai jo siekti. Į rezultatus orientuoti darbuotojai ne tik dirba produktyviai, bet ir įkvepia kitus.

 

Svarbu suprasti, kad kiekviena minėta kompetencija lemia darbuotojo tobulėjimą, o tobulėjantis darbuotojas prisideda prie tobulėjančio ir augančio verslo. Todėl vadovai turėtų skirti didelį dėmesį šių darbuotojų kompetencijų ugdymui bei kėlimui, nes tai tiesiogiai daro įtaką verslo rezultatams.

 

Kompetentingas darbuotojas – raktas į verslo sėkmę

 

Kompetentingas darbuotojas – koks jis? Į šį klausimą gali atsakyti tik tam tikro verslo, įmonės ar organizacijos vadovai. Svarbu pastebėti, kad skirtingose verslo srityse gali prireikti skirtingų darbuotojų kompetencijų. Pavyzdžiui, ieškant skaitmeninės rinkodaros vadybininko bus reikalingos tokios darbuotojų kompetencijos, kaip žinios apie skaitmeninę rinkodarą, analitinis mąstymas, ataskaitų teikimo įgūdžiai ir kt. Ieškant žurnalisto, darbuotojas turėtų pasižymėti šiomis kompetencijomis – puikiais bendravimo įgūdžiais, gebėjimu analizuoti, kritiškai įvertinti situaciją ir kt.

 

Tačiau nepaisant to, kokioje srityje verslas siektų augti bei tobulėti, reikia žinoti, kad kompetentingas darbuotojas yra raktas į verslo sėkmę. Todėl labai svarbu nesustoti, nuolat kelti darbuotojų kompetenciją, taip sukuriant pasitenkinimą dirbamu darbu.