Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

„Drevinuko“ nelies, kitas žingsnis - nepriklausoma švietimo sistemos analizė

Eglė Indrelytė  •  egle@alytusplius.lt  •  11:18, 2018-06-20
Politikų prašoma pritarimo užsakyti miesto švietimo sistemos analizę, kurią atliktų nepriklausomi ekspertai. Nuotraukoje - S. Peštenienė.

Alytaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planas, kuriuo buvo siūloma mokyklos-darželio „Drevinukas“ pradinukus perkelti į Vidzgirio mokyklą, stabdomas. Tą daryti pasiūlė jį rengusi darbo grupė.

 

„Atsižvelgus į švietimo įstaigų bendruomenių nuomonę bei įvertinus tai, kad artimiausiu metu numatomi dideli pokyčiai visos šalies švietimo sistemoje, kurių padarinių negalime iš anksto numatyti ir vertinti, tarybos komitetams pasiūlėme tinklo pertvarkos iki 2020 metų, kol bus rengiamas naujas 2021-2024 m. tinklo pertvarkos planas, nesvarstyti“, - sakė darbo grupės vadovė, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Silvija Peštenienė.

 

Anot jos, politikų prašoma pritarimo užsakyti miesto švietimo sistemos analizę, kurią atliktų nepriklausomi ekspertai ir kuri leistų matyti švietimo situaciją Alytuje dabar ir ateities perspektyvoje.

 

Laiko buvo duota mažai

 

Siūlymas koreguoti švietimo įstaigų tinklą Alytuje gimė po to, kai Alytaus miesto savivaldybės taryba įpareigojo administracijos direktorių Vytautą Jastremską iki šių metų birželio 30 dienos koreguoti ir savivaldybės tarybos komitetuose bei mokyklų bendruomenėse apsvarstyti naują bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planą.

 

Direktorius sudarė darbo grupę, kuri minėtiems darbams atlikti turėjo vos mėnesį laiko.

 

Darbo grupės pirmininkė S. Peštenienė teigė, kad laiko buvo labai mažai, tačiau, anot jos, darbo grupė padarė, ką galėjo ir pateikė siūlymus, remdamasi esama švietimo situacija mieste bei Švietimo ir mokslo ministerijos pateiktomis rekomendacijomis.

 

Buvo pasiūlyta pakeisti mokyklos-darželio „Drevinukas“ statusą į lopšelio-darželio, perkeliant 1-4 klases į Vidzgirio pagrindinę ar kitas mokyklas.

 

Kodėl buvo pasirinktas „Drevinukas“?

 

Kodėl gimė būtent toks siūlymas? Pasak S. Peštenienės, darbo grupė, atsižvelgdama į Švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijas, peržiūrėjo pradinių mokyklų, kurios iš dalies atitinka mokyklų, vykdančių bendrąjį ugdymą, reikalavimus.

 

Skaitlingiausias tinklas įstaigų, kuriose galima mokytis 1-4 klasėse - Vidzgirio mikrorajone.

 

Buvo norima, kad 1-4 klasių „Drevinuko“ mokiniai ir mokytojai turėtų geresnes sąlygas ugdymui,  popamokinei veiklai, laisvalaikiui. Atsižvelgta į Išorės audito vertinimo metu pateiktą tobulintiną aspektą – sportui skirtą aplinką.

 

Darbo grupė taip pat pastebėjo, kad akcentuojamas įstaigos pritaikymas vaikams su judėjimo negalia, tačiau liftas yra neeksploatuojamas, nes siena yra sutrūkusi. Pasak Švietimo skyriaus vedėjos Rimvydos Ališauskienės, pradėjus aiškintis priežastis, paaiškėjo, kad nebuvo sutvarkyti dokumentai dėl lifto priežiūros ir eksploatavimo.

 

„Drevinukas“ nėra vienintelė įstaiga, kurioje mokosi vaikai su negalia. R. Ališauskienės pateikti duomenys rodo, jog specialiųjų poreikių vaikų visose miesto mokyklų 1-4 klasėse yra panašus skaičius. 

 

Darbo grupės narių nuomone, persikėlus į erdvesnes patalpas, „Drevinuko“ 1-4 klasių mokiniams atsirastų geresnės sąlygos sportuoti, naudotis skaitykla, biblioteka, kompiuterių klasėmis, kitų paskirčių erdvėmis.

 

Pateikus mokyklų tinklo pertvarkos planą – bendruomenės nepasitenkinimas

 

Įvertinus visas šias aplinkybes, Alytaus miesto savivaldybės Švietimo skyrius parengė sprendimo projektą dėl bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano pakeitimo ir jį išsiuntinėjo  visoms miesto mokykloms su prašymu iki birželio 15 dienos pateikti savo pastabas ir siūlymus.

 

Švietimo ir dalis miesto bendruomenės į plane pateiktą siūlymą perkelti „Drevinuko“ pradinukus reagavo audringai. Pasigirdo argumentų, kad yra daug tėvų, norinčių leisti savo vaikus į šią įstaigą, grupių ir klasių komplektai yra pilni, ugdymo sąlygos joje yra geros, ir nereikėtų griauti to, kas puikiai funkcionuoja.

 

„Mokyklos – darželio „Drevinukas“ bendruomenė, miesto švietimo taryba, ir 11 mokyklų bendruomenės „Drevinuko“ reorganizacijai nepritarė. Likusiųjų balsai pasiskirstė taip: trys - pritarė, viena - susilaikė ir keturios nuomonės neišreiškė“, - sakė S. Peštenienė.

 

Anot jos, darbo grupė sulaukė ir dar vieno prašymo - Dzūkijos pagrindinės mokyklos tėvai, auginantys vaikus su negalia, kreipėsi dėl galimybės juos ugdyti mokyklos – darželio „Drevinukas“ patalpose.

 

Komitetuose – prašymas kol kas nekoreguoti mokyklų tinklo

 

Tad atsižvelgiant į tokią bendruomenių išsakytą nuomonę ir įvertinus visos šalies švietimo sistemos laukiančias permainas, pasiūlyta  kol kas atsisakyti Alytaus bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos plano korekcijos.

 

„Dar nežinome būsimų visos Lietuvos švietimo sistemos pokyčių rezultatų.  Seime dar nepatvirtintas etatinio mokytojų apmokėjimo modelis, atsiras visos dienos mokykla, prasidės penkiamečių mokymas.  Neaišku, kaip tai pakeis mokinių, mokytojų skaičių, kaip vyks ugdymo procesas, įstaigų erdvių panaudojimas.

 

Susirūpinimą kelia svarstymai apie specialiųjų mokyklų pokyčius, negalią turinčių vaikų integravimas. Taip pat atsiranda ir ugdymo programos krepšelis, laukiame ir mokyklų tinklo kūrimo taisyklių korekcijos. Visa tai turėsime aptarti, įvertinti, susitarti ir tik tada koreguoti tinklą" - kalbėjo S. Peštenienė.

 

Todėl įvertinus visus aspektus ir kreiptasi  į savivaldybės tarybos komitetus prašant atidėti Alytaus bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planą ir jį rengti jau kitam etapui – 2021-2024 metams, prieš tai nupirkus išorės nepriklausomų vertintojų švietimo analizės paslaugą.

 

„Tokia analizė yra atlikta Panevėžyje ir ji pasiteisino. Todėl manome, kad ir Alytui būtų tikslinga ją turėti. Analizę atliktų nepriklausomi ekspertai. Visi būtų ramūs, kad niekas nieko neapgaudinėja. Priešingai, nei yra neteisingai galvojama dabar. Norėtųsi padaryti taip, kaip būtų teisingiausia“, - kalbėjo S. Peštenienė.

 

Miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja S. Peštenienė, kalbėdama apie švietimo situaciją mieste, teigė, neabejojanti, kad tinklo pertvarka yra būtina. Tačiau kardinaliems sprendimams priimti reikia visų bendro sutarimo, išdiskutavus, įvertinus pokyčius, poreikius ir galimybes, galvojant apie viso miesto vaikus.

Komentarų nėra