Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

„Drago“ lenktynėse pergales skinantis alytiškis: „Tai – lyg legalus narkotikas“

Raimonda Bernatavičienė  •    •  10:29, 2022-01-08
K. Arlauskas – ant pirmosios vietos pakylos.
Asmeninio albumo nuotr.

„Tai – lyg legalus narkotikas“, - taip savo aistrą vadinamosioms drago lenktynėms apibūdina alytiškis Kęstutis Arlauskas. Pirmą kartą jis savo jėgas tokio pobūdžio varžybose išbandė dar būdamas aštuoniolikos metų. Dabar Kęstučiui – 31-eri, tačiau noras lenktyniauti niekur nedingo, priešingai – tapo pomėgiu, kuriam alytiškis skiria daug savo laiko ir skina prizines vietas lenktynėse.

 

Traukos (angl. „drag“) lenktynės – tai automobilių sportas, kurio metu automobiliai turi nuvažiuoti tam tikrą distanciją per kuo trumpesnį laiką. Trasos ilgis įprastai būna 1/8 mylios (200 metrų) arba 1/4 mylios (400 metrų). Vienu metu lenktynėse varžosi du automobiliai, ir tas, kuris trasą įveikia greičiau, patenka į kitą etapą.  Lenktynėse dalyvauja ir įprasti gamykliniai, ir specialiai dragui paruošti, pritaikyti automobiliai.

 

Vienu tokių lenktynėse važiuoja ir K. Arlauskas. Alytiškis čia varžosi sėdėdamas prie 1992 metais pagaminto 800 arklio galių turinčio „Honda Civic“. Bioetanoliu (liaudiškai vadinamu spiritu) varomas automobilis sveria 800 kilogramų – yra ypač lengvas, greitas ir tinkamas drago lenktynėms.

 

 

„Tai – galingiausias priekine ašimi varomas automobilis Lietuvoje bei vienas galingiausių – Europoje. Mano tikslas kitą sezoną būti greičiausiu“, - ambicingais tikslais dalinosi K. Arlauskas, neslepiantis, kad garaže, kur tvarko, lenktynėms ruošia automobilį, lankosi itin dažnai. Tačiau čia laikas neprailgsta: vyriškiui viskas, kas susiję su technika, automobiliais – vienas malonumas. Pernai alytiškis patobulino automobilio variklio skyrių, o šiemet restauruoja kėbulą. Kaip sako jis, po kapotu viskas atrodo įspūdingai, o štai iš išvaizdos – ne taip, tad reikia skirti laiko ir mašinos išorei.

 

„Žinoma, lenktynėse labai daug ką lemia automobilio greitis, transporto priemonės paruošimas. Bet taipogi labai svarbu ir paties vairuotojo reakcija. Sustojus prie šviesoforo ir užsidegus žaliam signalui, turi nedelsdamas staigiai pajudėti iš vietos. Galima sakyti, tai – viena sekundė, kurios metu privalai sureaguoti, nes jei pražiopsosi, reiškia – pralaimėjai ir gali važiuoti namo“, - pasakojo automobilių sporto entuziastas. 

 

 

K. Arlauskas intensyviai dalyvauti lenktynėse pradėjo prieš ketverius metus. 2018 metais jis iškovojo pirmąją vietą Lietuvos čempionate, o užpernai čia pelnė trečiąją vietą – išsiveržti į aukščiausią poziciją tąkart suktrukdė tik automobilio techniniai gedimai. 

 

 

Pasak alytiškio, kiekvienų lenktynių metu naudojami visi automobilio resursai, tad prieš kitas varžybas būtina patikrinti transporto priemonės varžtus, įvertinti techninę būklę, pakeisti tepalus ir kt.

 

 

Sugebėjimai meistrauti, remontuoti techniką Kęstučiui į kraują įaugę kone nuo paauglystės. Būdamas šešiolikos metų, jis nusipirko pirmąjį savo motorolerį, o šis netrukus sugedo. Neradęs, kas jį gaėtų suremontuoti, vaikinas tuomet ėmėsi viską daryti savo jėgomis. Be to, pirmasis lenktynėms naudotas automoblis taip pat buvo „Honda Civic“, kurį tik išbandęs, tada dar aštuoniolikmetis K. Arlauskas, iškart suprato, kad automobiliui trūksta galios ir pradėjo jį tobulinti.

 

Alytiškio teigimu, Alytaus mieste sąlygų drago lenktynėms ar pasiruošimui tam – nėra. Tenka važiuoti į kitus miestus.

 

„Legalaus drago lenktynės Alytuje vyko 2020 metais. Norėtųsi, kad jų būtų ir daugiau“, - sakė K. Arlauskas.

 

 

Pasiteiravus, ar Alytaus gatvėse dragu neužsiima, vyras teigė, kad kuomet buvo 18 metų, pasitakydavo visko. Su metais prioritetai, atsakomybės jausmas kinta, tad dabar svarbiausia – saugumas. Greitis reikalingas lenktynėse, bet ne miesto gatvėse.

 

Pasak jo, tokios lenktynės jam – ir pomėgis, ir adrenalino pliūpsnis. Kęstučio įsitikinimu, kiekvienas žmogus turi veiklą, kuri jam teikia džiaugsmo: vieni – mezga, kiti – žvejoja, o dar kiti važinėja motociklais.

 

 

„Labai svarbu turėti, kur „pravėdinti“ galvą po darbų, pasinerti į tai, kas džiugina, ką mėgsti“, - kalbėjo inžinieriumi dirbantis alytiškis, tad jo darbas taip pat neatsiejamas nuo techninių dalykų.

 

O kai darydamas tai, kas patinka, dar gali garsinti ir savo gimtojo miesto vardą – tuomet jautiesi dar geriau. Pasak K. Arlausko, norėtųsi, kad kiekvienas atrastų sau džiaugsmą, įkvėpimą teikiantį kelią, ir nepristigtų motyvacijos siekti savo užsibrėžtų tikslų.

 

Vaizdo įrašas iš lenktynių: https://youtu.be/P3q6dHb03Mk