Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Dobilas Kurtinaitis. Nauja sena reforma

Dobilas Kurtinaitis  •    •  12:07, 2021-05-28
D. Kurtinaitis.
Asmeninio albumo nuotr.

Liūdna mums būtų gyventi be mėnulio. Ypač be jo pilnaties. Kiek daug siurprizų ir staigmenų ji atneša. Štai ir šią savaitę vos šiai mėnulio fazei prasidėjus, braukšt ir vėl ant stalo jo didenybė – Švietimo reforma. Kaip ir tada 2019 metų spalį garsiojo padangų gaisro dūmų priedangoje, taip ir dabar, praėjus vos pusantrų metelių, nenustygstantys reformatoriai mums vėl pateikia linksmų permainų maišelį.

 

O DABAR RIMTAI

 

Norėčiau dar kartą paklausti – ar reikia Alytaus miesto švietimui reformos? Atsakymo nesakykite. Girdžiu jį ir taip. Net absoliučioje tyloje.

 

Tačiau kokios reformos reikia Dzūkijos sostinės ugdymo procesui? Ar uždaryti, griauti, parduoti, ar dovanoti..? O gal pagaliau suvokus, kad turime gerinti mūsų vaikų mokymo kokybę, imti tai ir daryti. Juk turime šimtus puikių profesionalių pedagogų, turime daug (kai kas sako net per daug) mokyklų ir klasių patalpų jose.

 

PIRMOJO ALYTAUS LIKIMAS

 

Seniai, labai seniai, dar XXI amžiaus pradžioje, miesto politikams užteko valios ir proto pasakyti: šioje istorinėje miesto dalyje privalo būti mokykla. Ką girdime šiandien? Jos Alytaus miestui nereikia, dovanojame kitai savivaldybei...Noriu manyti, kad tai tik laikinas reformos teikėjų proto užtemimas. Tikrai tikiu, kad šios mokyklos savininkas ir turto valdytojas nepritars tokiam siūlymui. Nežinau tikrosios šios mokyklos bendruomenės nuomonės, tačiau esu įsitikinęs, kad ši įstaiga privalo likti Alytaus miesto savivaldybės įtakoje ir, būdama bendruomeniška ir draugiška, priimti po savo stogu visus norinčius kitų savivaldybių mokinius.

 

Kažkas pasakys – mažai tų mokinių, brangus, tiesiog nuostolingas šios Piliakalnio progimnazijos išlaikymas. Šiandien tai tiesa. Tačiau Pirmasis Alytus plečiasi, jaunėja, o ir jo priemiesčiai, žiū, nutįso. Tikrai ne pensininkai ten įsikuria. Kitas argumentas – kiek šiandien kainuoja pilnai renovuotas su gražiai sutvarkyta aplinka šios mokyklos pastatas? Ir jei jau pasiruošę jį dovanoti kitai savivaldybei, tai gal jau bent nedejuokime (greičiau nemeluokime), kad trūksta vietų vaikų darželiuose. Juk Alytaus švietimo sistema, jos pastatų gausa ir įstaigų įvairovė – tai integruotas, pilnai susijęs miesto vaikų darželių bei mokyklų organizmas. O norint švietimo srityje plėtoti draugiškus santykius su kaimynu – Alytaus rajono savivaldybe, tai galime daryti skandinavišku pavyzdžiu – bendradarbiavimo sutartimis.

 

Galiausiai vieno prašalaičio juodas humoras apie prognozuojamą Piliakalnio progimnazijos likimą turėtų tikrai užgauti miesto politikų savimeilę: ,,Jei jau miesto meras negeba susitvarkyti su šia viena mokykla, tai gal  tegul visą miesto savivaldybę perleidžia kaimynų dispozicijon...“

 

,,...ATSKREND SAKALĖLIS...“

 

Dėl šios įstaigos – pradinės mokyklos ,,Sakalėlis“ reformos jau seniai viskas pasakyta. Dar 2019-2020 metais. Stipri bendruomenė apsigynė nuo nesuvokiamų reformų šmėklos. Tad kyla tik vienas klausimas – gal tie galingi gynėjai jau ne be šios bendruomenės nariai, gal užaugo jų atžalos. Gal dėl to savivaldybės pokyčių strategai gali drąsintis naujai reformai.

 

O argumentas, kad trūksta vietų vaikų darželiuose, gali įtikinti nebent tą, kas visiškai nesigaudo apie buvusių vaikų darželių pastatų dabartinį panaudojimą.

 

Noriu tikėti, kad seni (ar nauji) ,,Sakalėlio“ gynėjai neatmuš sparnelius. Ir šįkart triumfuos vaikų ugdymo kokybės argumentų logika, o ne nepagrįstais faktais, kad mieste nepakanka vaikų darželių pastatų, paremti siūlymai.

 

REFORMA. GALIMI ŽINGSNIAI

 

Vis tik jos – reformos – tikrai reikia Alytaus švietimo padangėje. Neišvengiamai. Jei nenorime likti provincija, atsilikti nuo kitaip ugdymo procesą tvarkančių kraštų. O jos esmė – mokinių ugdymo kokybės gerinimas. Žinau, kad yra daug geriau už mane žinančių, kaip tai daryti. Tačiau niekas nepaneigs, kad vienas iš būdų to pasiekti yra mokinių skaičiaus klasėse mažinimas.

 

Tokios reformos privalumų neaiškinsiu, nes tai – ne kartą viešai buvo padaryta, to neabejotinai pageidauja tiek mokinių tėvai, tiek mokytojai. Jau minėjau, kad turime puikius mokytojus, gerus, ugdymui pritaikytus pastatus, daug klasių patalpų juose. Tad tikrai galime įgyvendinti šią idėją eidami palaipsniui žingsnis po žingsnio.

 

Suprantu, kad staigiai ir radikaliai daryti tokią reformą neleidžia Vyriausybės mokymo lėšų apskaičiavimo tvarkos aprašu patvirtinta ,,klasės krepšelio“ metodika. Tačiau net ir ji netrukdo pradėti tokias permainas, pavyzdžiui, jau nuo ateinančio rugsėjo, ir komplektuoti pirmokų klases ne daugiau kaip po 15-18 mokinių, o penktokų – po 20-21 mokinį. Suprantu, kad dėl ,,klasės krepšelio“ skaičiavimo metodikos įmantrybių, mes negalime prarasti lėšas iš Finansų ministerijos, tačiau nieko nedaryti šiuo klausimu būtų tiesiog nusikalstama.

 

 Ar ryšimės tam dabar? Laikas žaidžia ne mūsų naudai. Juk jau dabar visi norime, kad mūsų atžalos išeitų į šį staigiai besikeičiantį, pilną permainų ir iššūkių pasaulį kuo labiau pasirengę.   

 

   

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai