Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Dėl besikartojančių avarijų žmonės gyvena su baime: prašo imtis priemonių

Raimonda Bernatavičienė  •    •  13:36, 2023-12-30
AlytusPlius.lt nuotr.

Alytaus rajone esančio Alytaus kaimo, Takniškių gatvės gyventojai gyvena baimindamiesi dėl savo saugumo. Jie teigia, kad šalia esančiame valstybinės reikšmės kelio ruože, priešais viaduką, nuolat įvyksta avarijos, yra viršijamas greitis. Žmonės tvirtina kreipęsi ir į Alytaus rajono savivaldybę, ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją, prašydami imtis priemonių saugumui užtikrinti, tačiau kol kas situacija tokia pati.

 

Neseniai minėtame ruože įvyko tragiška avarija, nusinešusi kūdikio gyvybę. Tiesa, automobilio vairuotoja vairavo ir mirtiną eismo įvykį sukėlė neturėdama teisės vairuoti.

 

Gyventojai prašo užtikrinti eismo saugumą

 

Visgi gyventojai teigia, kad per šiuos metus kelyje jau įvyko bent keletas eismo įvykių, kurie tik per stebuklą taip pat nesibaigė labai liūdnai.

 

„Gyvename čia daugiau nei 20 metų, ir pastaruoju metu nelaimės įvyksta vis dažniau. Aplink gatvėje daugėja gyventojų, kyla nauji, nuosavi namai, intensyvėja eismas. Po šiemet, vasario mėnesį, įvykusios avarijos, žmonės kreipėsi į įstaigas, prašė pagalbos, bet niekas nepasikeitė. Kadangi aš ir mano šeima čia važinėjame kiekvieną dieną, tokia atsakingų įstaigų pozicija daugiau nei nuvilianti“, - teigė viena iš gyventojų.

 

Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir Alytaus rajono savivaldybei adresuotame rašte Takniškių gatvės gyventojai vasario mėnesį prašė užtikrinti saugų eismo organizavimą valstybinės reikšmės kelio Nr.20, 68-70 kilometro ruože, kelyje Trakai - Rūdiškės - Pivašiūnai - Alytus.

 

Gyventojai nurodė, kad ne visi eismo dalyviai žino, jog minėtoje atkarpoje yra šalutiniai keliai į kairę ir į dešinę puses, taip pat nesilaiko eismo taisyklių, tad įvyksta avarijos.

 

Žmonės pasiryžę jau net patys savo iniciatyva pastatyti greitį iki 70 kilometrų per valandą ribojantį kelio ženklą, tačiau supranta, kad savivaliauti negali, tad tikisi, kad visgi, reaguojant į čia nutikusias nelaimes, pavyks prisiprašyti pagalbos.

 

 

Alytaus rajono savivaldybė pasirengusi padėti, tačiau savivaliauti negali

 

Dėl aprašytos situacijos komentaro ketvirtadienį kreipėmės į Lietuvos automobilių kelių direkciją, tačiau kol kas atsakymas negautas. Kai jis bus pateiktas – publikaciją papildysime.

 

Savo ruožtu Alytaus rajono savivaldybės atstovai nurodė, jog minimas kelias priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Šiais metais Alytaus rajono savivaldybės administracija jau tris kartus raštu kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl kelio remonto. Buvo gautas atsakymas, kad kelio Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus ruožas nuo 68,753 iki 70,645 km yra rekonstruotinų ir remontuotinų krašto kelių ruožų prioritetinės eilės 114 vietoje.

 

„Kadangi eilė nemaža ir neaišku, kada tiksliai kelias bus tvarkomas, papildomai informavome, kad galime patys 100 proc. prisidėti prie saugumo priemonių įgyvendinimo t.y greičio ribojimo iki 70 km/val. ir horizontalaus ženklinimo – ištisinės linijos – įrengimo. Deja, iki šiol jokio atsakymo iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos negavome. Be direkcijos leidimo valstybinės reikšmės kelyje Alytaus rajono savivaldybės administracija savivaliauti negali“, - komentavo Alytaus rajono savivaldybės atstovai.

 

Papildyta Lietuvos automobilių kelių direkcijos komentaru: 

 

„Suprantame gyventojų susirūpinimą bei reiškiame nuoširdžią užuojautą dėl įvykusios skaudžios nelaimės.

 

Įskaitinius eismo įvykius tiria Transporto kompetencijų agentūra (TKA), Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) ir policija. Lietuvos kelių policijos tarnyba taip pat vykdo ir eismo kontrolę, pagal jai priskirtas funkcijas.

 

Po išsamaus patikrinimo minėtos įstaigos kelio savininkams teikia rekomendacijas dėl eismo saugos užtikrinimo bei pagerinimo. Šiuo metu jūsų minimo įvykio aplinkybės ir tikslios priežastys dar nėra nustatytos, tačiau aišku, jog avarijos metu vairuotoja neturėjo teisės vairuoti (neturėjo vairuotojo pažymėjimo).

 

Galime užtikrinti, kad Kelių direkcija dės maksimalias pastangas bendradarbiaujant su eismo įvykio aplinkybes tiriančiomis įstaigomis, kad įvertinus minėtą eismo įvykį bei gavus atitinkamas rekomendacijas,  pagal poreikį būtų numatytos papildomos eismo reguliavimo priemonės.

 

Žemiau pateikiame atsakymą į 2023 m. vasario 13 d. teiktą raštą:

 

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) gavo Jūsų 2023 m. vasario 13 d. raštą dėl eismo saugos gerinimo valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 220 Trakai–Rūdiškės–Pivašiūnai–Alytus ruože nuo 68 iki 70 km, kuriame turimais duomenimis nuo 2019 metų yra įvykę 4 įskaitiniai eismo įvykiai: 2019 m. – 1, 2021 m. – 1, 2022 m. – 1, 2023 m. – 1, šiuose eismo įvykiuose žmonės nežuvo. Trys iš minėtų eismo įvykių yra įvykę ruože nuo 69,201 iki 69,450 km.

 

Sutinkame, kad besivystant gyvenamajai teritorijai ir vietinės reikšmės kelių tinklui, nuovažos, kurios atitiks sankryžos sąvoką, turėtų būti atitinkamai vystomos ir pertvarkomos pagal sankryžoms keliamus reikalavimus.

 

Atliekant aktualaus kelio remontą ar rekonstravimą, šios sąlygos bus vertinamos parenkant atitinkamus sprendinius eismo saugai užtikrinti.

 

Atskiros inžinerinės eismo saugą gerinančios priemonės yra diegiamos pagal prioritetines eiles, kurios yra skelbiamas Kelių direkcijos tinklalapyje.

 

Papildomai informacija:

 

Leistinas važiavimo greitis gali būti mažinamas prie tam tikrų kelio techninių parametrų (staigūs vingiai, įkalnės, nuokalnės, bloga kelio dangos kokybė, kelio plotis, blogas matomumas) atsižvelgiant į Kelių techninio reglamento reikalavimus. Minėtas kelio ruožas yra užmiesčio tipo teritorijoje, kur kelio techniniai parametrai atitinka leistiną važiavimo greitį 90 km/val., kelio ruože nėra staigių vingių, įkalnių ir nuokalnių, todėl greičio ribojimo ženklų įrengimas nėra galimas. Tuo pačiu atkreipiame dėmesį, kad greičio ribojimo kelio ženklai nėra greičio viršijimo atvejus užkardanti priemonė. Leistino važiavimo greičio laikymosi kontrolę bei kitų Kelių eismo taisyklių pažeidimų kontrolę, pagal jai priskirtas funkcijas, vykdo Lietuvos policija.

 

Tačiau Kelių direkcija organizuos ženklinimo ir ženklų, ribojančių lenkimo manevrus įrengimo darbus minėtame ruože. Darbų terminai priklausys nuo oro sąlygų ir kitų sutartinių įsipareigojimų“.

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai