Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Atėjusiems į Alytaus ligoninę – klausimas „duoti ar neduoti“? Ragina pasirinkti teisingai!

Raimonda Bernatavičienė  •    •  14:00, 2024-03-05
Iš kairės: Jaunųjų gydytojų asoaciacijos aktyvo narė D. Dambrauskiaitė, Alytaus apskr. S. Kudirkos ligoninės direktorius S. Žukauskas, STT Antikorupcinio švietimo skyriaus vadovas B. Aldakauskas.
AlytusPlius.lt nuotr.

„Duoti ar neduoti?“ – toks ryškiai ant stendo matomas užrašas nuo šiol pasitiks į Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninę užeinančius žmones. Šis retorinis klausimas ragina tiek medikus, tiek pacientus atsigręžti į kyšio davimo problematiką, skatina nebijoti apie tai kalbėtis ir patiems savyje atrasti aiškius atsakymus, kodėl neverta spėlioti, klaidingai interpretuoti, apsunkiti save ir veltis į korupcines situacijas.

 

Apie visa tai kalbėjo ir savo bendrą, skaidrumą skatinančią iniciatyvą pritstatė į Alytaus ligoninę antradienį atvykę Specialiųjų tyrimų tarnybos (SST) Antikorupcinio švietimo skyriaus vadovas Benas Aldakauskas ir Jaunųjų gydytojų asoaciacijos aktyvo narė Danielė Dambrauskiaitė.

 

„Kad kyšių nei imti, nei duoti nereikia – žino visi. Bet kartais žmones apima tarsi savotiškas emocinis sunkumas. Pacientas pradeda įsivaizduoti, kad gydytojas iš jo kažko prašys, svarsto, kiek jam duoti ir panašiai. O gydytojas mąsto, jog jei bus bandoma jam kažką įsiūlyti, reikės atsisakyti ar net išprašyti iš kabineto. Tačiau viskas paprasta: nei vieni nori duoti, nei kiti ketina imti. Tiesiog reikia pradėti nuo to, kad turime kalbėtis, išmokti klausytis ir nepsunkinti sau gyvenimo nepagrįstomis spėlionėmis“, - kalbėjo B. Aldakauskas.

 

 

Jis akcentavo, kad iniciatyvos tikslas ir yra paskatinti pradėti pokalbį, kodėl korupcija griauna santykius tarp žmonių, griauna pasitikėjimą ir gydytojais, ir pacientais.

 

„Šis stendas tarsi simbolinis orientyras, primenantis, kaip elgtis, kai savo galvose tarsi iš anksto susikuriame įvairių situacijų scenarijus dėl kyšio davimo, kaip pašalinti tą emocinį krūvį, kaip suvokti, kad gydytojas visą laiką gydo geriausiai kaip tik gali pagal turimas sąlygas, o paciento svarbiausias darbas yra sveikti ir rūpintis savimi, negalvojant, kiek ir ko kam duoti.  Tad klausimas „duoti ar neduoti“ – retorinis, bet su aiškiu atsakymu, akcentuojančiu skaidrumą“, - kalbėjo STT atstovas.

 

 

Kaip sakė Jaunųjų gydytojų asoaciacijos narė D. Dambrauskaitė, tiek jų asociacijai, tiek STT skaidrumas yra viena pagrindinių vertybių.

 

„Labai gera kartu važinėti po įvairias Lietuvos ligonines, kelti šią vertybę ir apie tai kalbėti, nes, manau, neretas gydytojas asiduria toje nepatogioje situacijoje, kai pacientas kažką siūlo, reikia atsisakyti, prasideda tarsi stumdymasis, ir tai labai pakenkia santykiui, atitolina nuo paciento, ir tuomet jau tikrai sunku užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę. Norisi, kad tokių situacijų nebeliktų, ir mes visi jaustumėmės saugiai“, - teigė D. Dambrauskaitė.

 

Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės direktoriaus pareigas einantis Svajūnas Žukauskas tvirtino, jog įstaigos administracija jau seniai ėmėsi priemonių, padedančių kurti antikorupcinę aplinką, saugią darbo vietą gydytojui, kad nekiltų problemų. Pasak vadovo, yra sudarytas korupcijos programos įgyvendinimo planas, paskirtas korupcijos prevenciją ir kontrolę kuruojantis asmuo. Darbuotojai yra supažindinami su teisės aktais,  vyksta seminarai, netgi privatūs pokalbiai su personalu.

 

 

„Aš manau, kad korupcijos apraiškų mūsų ligoninėje praktiškai nėra visai arba pasitaiko tik pavieniai atvejai. Tuo džiaugiuosi ir neabejoju, kad tokių iniciatyvų dėka, po kurio laiko mes apie tai net nekalbėsime, nes, tikėkimės, problemos neliks“, - sakė S. Žukauskas.

 

Alytaus apskr. S. Kudirkos ligoninės pavaduotojas medicinai Dmitrij Kačiurin antrino, kad korupcijos atvejų išties yra vis mažiau, tačiau būtina apie tai kalbėtis ne tik su medikais, bet ir šviesti pacientus.

 

„Kad tokių avejų mažėja – reikia padėkoti pacientams, nes tokių situacijų iniciatorius būna toli gražu ne gydytojas. Kuomet gydytojas atsisako nepriimtinų padėkos formų, manau, pacientui tik palengvėja, nes jis pats gali įsitikinti, kad gydytojui užtenka ir žmogiško padėkojimo žodžiu“, - teigė D. Kačiurin.

 

 

Susitikimo metu visi pritarė, kad norint skaidrumo, būtina kartu spręsti problemas. Kiekvienas iš mūsų turi prisiimti atsakomybę už tai, ką darome. Be visa ko, labai svarbu kalbėtis, komunikuoti apie savo vertybes, nes kartais nemažai dvipramiškų situacijų kyla tiesiog iš nežinojimo.

 

Pro paradines ligoninės duris įėję pacientai ir medikai kviečiami susipažinti su stende, lankstinukuose pateikta informacija, kiekvienam individualiai surandant tinkamą atsakymą į klausimą „duoti ar neduoti?“.

 

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai