Pranešk naujieną! Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt |
Ar pavyks Alytui išsaugoti muitinės krovinių postą?
Alytuje esančiam muitinės postui iškilo grėsmė išnykti. Muitinės departamentas planuoja pokyčius ir svarsto galimybę naikinti muitinės postą Alytuje, mat šis neatitinka reikalavimų. Artimiausi patikros postai veiktų tik Marijampolėje ir Kaune. Verslininkai įsitikinę, kad pokyčiai reikalingi, tačiau muitinės postas privalo išlikti.
Alytaus miesto savivaldybėje įvykusiame miesto vadovų, muitinės departamento atstovų ir verslininkų susitikime aptarti planuojami muitinės veiklos pokyčiai, analizuotos įmonių išlaidos, kurias šios patirtų panaikinus muitinės postą, ieškota galimų problemos sprendimo būdų.
Kaip teigė Alytaus miesto meras Vytautas Grigaravičius, problema dėl Kauno teritorinės muitinės Alytaus krovinių posto iškilo pasikeitus teisės aktams, kurių Alytaus muitinės postas neatitinka. Šiuo metu krovinių postas veikia privačiam asmeniui priklausančiame žemės sklype, už įvažiavimą į teritoriją kiekvienas turi mokėti nustatytą mokestį.
„Pagal teisės aktus muitinės postas gali būti tik valstybinėje ar savivaldybės žemėje, bet ne privačioje, kaip yra dabar, be to, muitinės paslaugos turi būti teikiamos nemokamai. Muitinės departamento atstovai įsitikinę, kad tokių dalykų būti negali, todėl yra reikalingi pokyčiai“, - teigė V. Grigaravičius.
Anot jo, yra numatyta, kad iki šių metų kovo 1 dienos muitinės pareigūnai muitinės departamento direktoriui turi pateikti informaciją apie esamą situaciją Lietuvoje ir siūlymus, ką daryti toliau.
V. Grigaravičius užsiminė, kad buvo kalbėta ir apie tai, kad galbūt naują muitinės postą galėtų įrengti pati miesto savivaldybė kartu su verslininkais, tačiau kol kas joks konkretus sprendimas nėra priimtas.
Vienos seniausių Alytuje veikiančios įmonės „Astra“ valdybos pirmininkas Semionas Bondarevas teigė, kad verslininkai nėra nusiteikę prieš naujoves, tačiau pirmiausia reikia jas įdiegti, pažiūrėti, kaip jos veikia, išmokti dirbti taikant naujus darbo metodus nustatant kelerių metų pereinamąjį laikotarpį.
„Norima panaikinti muitinės postą daug funkcijų perkeliant į elektroninę erdvę, o krovinių patikras atliktų mobilūs muitinės postai. Tačiau į muitinės postą Alytuje patenka daugiau nei 2,5 proc. viso eksporto iš Alytaus regiono, per dieną yra atliekama šimtai procedūrų, todėl verslininkai pasisako už tai, kad postas jokiu būdu nebūtų naikinamas“, - kalbėjo S. Bondarevas.
Kitas miesto verslininkas, įmonės „Jundos stalių gaminiai“ vadovas Gediminas Jegelevičius irgi įsitikinęs, kad muitinės postas Alytuje privalo išlikti.
„Nereikia galvoti, kaip apsunkinti sąlygas verslui, o priešingai – kaip palengvinti. O čia yra sunkinanti sąlyga. Nors mūsų įmonė šiuo metu ir nesinaudoja muitinės paslaugomis Alytuje, bet yra įmonių, kurioms tai yra labai svarbu, kurios kasdien dirba su muitine, todėl postas privalo išlikti“, - savo nuomonę išsakė G. Jegelevičius.
Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininko pavaduotoja Henrika Rukšėnienė teigė, kad dabartinis Alytaus krovinių postas neatitinka Muitinės departamento nustatytų postams reikalavimų: neįrengta perimetro apsauga, nėra transporto priemonių numerių nuskaitymo sistemos, aikštelės asfalto danga visiškai susidėvėjusi, duobėta.
„Kadangi muitinė panaudos būdu eksploatuoja tik nedidelę teritorijos dalį, infrastruktūros turėtojas transporto priemones, laukiančias eilėje, apmokestina transporto priemonės stovėjimo mokesčiais. Infrastruktūra priklauso ūkio subjektui, tad muitinė neturi galimybių pašalinti minėtų trūkumų, ji negali investuoti į svetimą turtą. Be to, atsižvelgiant į Alytaus posto apkrovimą, šio posto plėtra nepatenka į muitinės veiklos prioritetus“, - teigė H. Rukšėnienė.
Anot jos, atsižvelgiant į minėtus aspektus, susitikime Alytuje buvo aptarti keli galimi situacijos sureguliavimo keliai. Vienas jų, kad Kauno teritorinė muitinė iki kovo 1 dienos parengtų infrastruktūros atitikimo Muitinės departamento nustatytiems reikalavimams aktą ir numatytų priemones nustatytiems trūkumams pašalinti. Kadangi infrastruktūra priklauso ne muitinei, nustatytus trūkumus turėtų pašalinti infrastruktūros turėtojas.
Jeigu per nustatytą terminą nebūtų pašalinti nurodyti trūkumai, Muitinės departamentas turėtų priimti sprendimą dėl Alytaus krovinių posto veiklos tęstinumo.
„Kadangi teisinės galimybės Alytaus savivaldybei bei Muitinės departamentui prisidėti prie nustatytų infrastruktūros trūkumų yra ribotos, susirinkimo dalyviams konstatuojant, kad dėl regioninio verslo poreikių muitinio tikrinimo vieta Alytuje yra svarbi, buvo aptartos Alytaus savivaldybės ir Muitinės departamento bendradarbiavimo galimybės.
Kauno teritorinė muitinė, atsižvelgdama į prekių srautus, turėtų parengti reikalavimus muitinio tikrinimo vietai, o savivaldybė turėtų išnagrinėti galimybę inicijuoti bendrą projektą dėl jos infrastruktūros įrengimo“, - Alytuje įvykusiame Alytaus miesto vadovų, Muitinės departamento atstovų ir verslininkų susitikime priimtus galimus problemos sprendimo būdus įvardijo H. Rukšėnienė.