Pranešk naujieną! Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt |
Ar bus kam vairuoti naujus „Kautros“ autobusus Alytuje?
Jau po poros savaičių į Alytaus gatves išriedės nauji maršrutiniai autobusai, tik kol kas neaišku, ar bus kam juos vairuoti. Dabartiniai maršrutinių autobusų vairuotojai į „Kautrą“ nesiveržia, nes ne visus tenkina siūlomos darbo sąlygos ir užmokestis. „Kautros“ vadovai sako bet ko į darbą nepriimsiantys – įmonės reikalavimai griežti.
Koks darbo grafikas? Kaip bus skaičiuojamas atlyginimas? Ar darbas bus organizuojamas pamainomis? Tokius ir panašius klausimus uždavinėjo trečiadienio vakarą į susitikimą su vežėjų konkursą Alytuje laimėjusios įmonės vadovais atėję vyrai.
Nors buvo kalbama, kad vairuotojai „Kautros“ kvietimą boikotuos, 20 val. vakaro į Alytaus autobusų stoties patalpas susirinko per trisdešimt alytiškių.
Vieni teigė atėję paklausyti tik iš smalsumo ir tvirtino kol kas neketinantys eiti dirbti į „Kautrą“, kiti atvyko norėdami detaliai išgirsti viską apie siūlomas darbo sąlygas, kad galėtų nuspręsti, ar pasibaigus šiuo metu vežėjų paslaugas teikiančių įmonių darbo sutartims su miesto savivaldybe, pereis dirbti į „Kautrą“.
Įmonei viešojo transporto paslaugoms Alytuje užtikrinti reikia apie 60 naujų darbuotojų. Trečiadienį užsiregistravusių pokalbiui buvo daugiau negu trisdešimt, tačiau, kiek jų eis iki galo ir kiek darbuotojų liks atlikus atranką, dar neaišku.
„Esu beveik tikras, kad iki gruodžio 22 dienos mes surinksime reikiamą komandą. Aišku, čia yra daug įtampos, kurios neturėtų būti, bet tai natūralu. Manęs klausia, ar kauniečių nevešim į darbą Alytuje. Tikrai nevešim, neprireiks“, - situaciją, kaip sekasi rinkti komandą, komentavo „Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Tačiau Alytaus smulkiųjų vežėjų asociacijos vadovas Giedrius Pranckus teigė, kad žmonės į „Kautrą“ tikrai nesiveržia, mat įmonės siūlomas atlyginimas – apie 600 eurų į rankas – yra mažesnis, nei dabartinis vairuotojų darbo užmokestis. „Atlyginimai dabar yra sumažėję, nes sumažėjo ir keleivių srautas, bet manau, kad mažiau 600 eurų vairuotojai tikrai negauna“, - kalbėjo G. Pranckus.
Tuo tarpu „Kautroje“ siūlomas darbo užmokestis yra 750 eurų „ant popieriaus“, kas sudarytų 570 eurų „į rankas“. Prie šio darbo užmokesčio dar prisidėtų papildomas procentas už parduotus keleivių bilietus ir kiti atlyginimo koeficientai.
Tiesa, už uniformas, kurias „Kautros“ vairuotojai privalės dėvėti, jie turės sumokėti vadinamąjį solidarumo mokestį – apie pusšimtį eurų. Kaip teigė įmonės vadovas, visas uniformos komplektas, kurį sudaro dveji marškiniai ilgomis, dveji - trumpomis rankovėmis, liemenė, megztinis, striukė ir kaklaraištis, kainuoja apie 200 eurų. Anksčiau įmonėje uniformos buvo išduodamos nemokamai, tačiau pasitaikius piktnaudžiavimo atvejų, buvo įvestas minėtas mokestis.
Šiuo metu Alytuje viešojo transporto paslaugas teikia 16 įmonių, kuriose dirba apie 100 vairuotojų. Anot G. Pranckaus, pasibaigus įmonių sutartims su miesto savivaldybe, tik keturios-penkios įmonės išliks, visos kitos bus priverstos nutraukti savo veiklą.
„Žinoma, dalis vairuotojų eis dirbti į „Kautrą“, kiti galbūt kreipsis į Užimtumo tarnybą, tačiau daug žmonių liks be darbo“, - situaciją komentavo Alytaus smulkiųjų vežėjų asociacijos vadovas.
„Kautros“ generalinis direktorius L. Skardžiukas tikino, kad vairuotojų susidomėjimas yra, netrukus prasidės būsimų darbuotojų mokymai, darbą Alytuje įmonė pradės gruodžio 22 dieną.
Jis pripažino, kad toli gražu ne kiekvienas norintis gali tikėtis būti priimtas į darbą. Vienas „Kautros“ reikalavimų – prieš sėdant prie vairo kiekvienas vairuotojas turi pasitikrinti blaivumą.
„Alkoholis žmogaus organizme laikosi dvi paras, todėl ir per laisvas dienas jį rekia vartoti saikingai ir atsakingai“, - kalbėdmas apie įmonės keliamus reikalavimus kalbėjo L. Skardžiukas.
Alytaus miesto savivaldybė sutartį su „Kautra“ pasirašė šių metų lapkričio 23 dieną. Įmonė viešojo transporto paslaugas Alytuje teiks septynerius metus. Sutartyje yra numatyta galimybė ją pratęsti dar trejiems.