Pranešk naujieną!
Tel. 8 616 51 718. El. paštas info@alytusplius.lt

Alytaus autoklubo direktorius R. Anusauskas: ratų slydimą galima valdyti

Saulius Janulevičius  •    •  14:37, 2014-01-12
Rimvydas Anusauskas

„Važiuokite ramiai, nepanikuokite. Ratų slydimą galima valdyti“, – sakė Rimvydas Anusausakas, Alytaus autoklubo direktorius, dalindamas patarimus vairuotojams, kaip elgtis slidžiame kelyje.

 

Sniegas ir ledas kai kuriems žmonėms dvelkia romantika, tačiau kelyje automobilių savininkams jie gali sukelti daug rūpesčių. Todėl automobilį šaltajam laikotarpiui reikia tinkamai paruošti dar prieš prasidedant žiemai.

 

Daugeliui vairuotojų atrodo, kad  problemų žiemą atsiranda iš niekur. Deja, tiesa kitokia: problemos greičiausiai egzistavo ir anksčiau, tiesiog jų spręsti nereikėjo taip skubiai.

 

Dažniausiai pasitaikanti problema – tai nusilpusi akumuliatoriaus baterija. Vasarą ar rudenį to net nepastebėsite, o štai žiemą, tai taps didžiuliu galvos skausmu.

 

Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas ir Alytaus autoklubo direktorius Rimvydas Anusauskas davė keletą patarimų tiems, kurie nori saugiai važiuoti žiemą:

 

Visų pirma nepanikuokite ir važiuokite ramiai. Ratų slydimą galima valdyti. Sukite vairą ta pačia kryptimi, į kurią slysta ratai. Stenkitės vėl pajusti savo automobilio kontrolę.

 

Reikia įsitikinti ar kelio danga slidi. Tą padarysite trumpu stabdžio paspaudimu ar vairo pasukimu.

 

Vairuodami sekite kitus eismo dalyvius, nes svarbu žiūrėti ne tik sau po ratais, bet reikia sekti ir kelią. Keliuose kai kurie žmonės žiūri tik kas darosi aplinkui jį. Stebėkite ir šalutinius kelius, nes bet kurią minutę gali įslysti kitas vairuotojas. Kitų eismo dalyvių stebėjimas padeda pačiam jaustis ramiau. Tai tikrai labai svarbu vairuojant mieste. 

 

Dažniausiai pėstieji nesuvokia kaip yra sunku sustoti ant slidaus kelio.

 

„Sudėtingomis sąlygomis negalime staigiai stabdyti, sukti vairo. Ant visiško ledo nepadės nei geriausios padangos nei įgūdžiai. Dažniausiai kelyje matosi provėžos ar sausesni plotai kurių patarčiau labiau laikytis“, – aiškino R. Anusauskas.

 

Mintis, kad „apavus“ savo automobilį dygliuotomis padangomis su jomis galėsite važiuoti labai drąsiai slidžiu, ledu padengtu keliu – neteisinga.  Dygliuotos padangos padės tik šiek tiek geriau automobilį išlaikyti ant kelio.

 

R. Anusausko manymu, kai automobilis tampa nebevaldomas, teorinių žinių jau nebeužtenka.

 

„Jeigu automobilis varomas priekiu, reikia švelniai akseleruoti, bet tai turi būti daroma automatiškai. Ekstremalioje situacijoje žmogus dažniausiai nebegalvoja, ką daryti po to“, – teigė Alytaus autoklubo direktorius.

 

Kaip patį paprasčiausią veiksmą, jis siūlo švelniai atleisti akseleratorių, kad ir kas benutiktų.

 

Atleidus greičio pedalą, automobilio priekis geriau sukimba su keliu ir jį tampa lengviau valdyti.

 

Visi vairavimo įgūdžiai ateina su patirtimi ir laiku. Įgūdžius lavinti patartina uždarose aikštelėse, kai nėra pavojaus aplinkiniams vairuotojams, o su automobiliu galima važiuoti agresyviau.

 

Tada galima pajausti, kaip automobilis reaguos į susiklosčiusias situacijas.

Komentarų nėra