Paskelbti reikalavimai vežėjams diskriminuoja Alytaus smulkųjį verslą?

Eglė Indrelytė  •  egle@alytusplius.lt  •  13:32, 2017-09-13
AlytusPlius.lt nuotr.

Balti, ne senesni nei 14 metų, su užklijuota savivaldybės atributika, sėdimų ir stovimų vietų skaičius - ne mažesnis kaip 20. Tokie reikalavimai keliami viešojo transporto vežėjams, kurie norės vežti alytiškius nuo kitų metų sausio. Reikalavimų yra ir daugiau, o vežėjų atstovai juose įžvelgia savo verslo diskriminavimą.

 

Konkurse dalyvausiančios bendrovės privalės turėti net 29 M2 klasės miesto tipo autobusus, sertifikuotus ne žemesniam kaip Euro 5 taršos emisijos standartui, įrengti bent 1 vietą neįgaliesiems asmenims su specialiaisiais poreikiais, keleivius įlaipinti ir išlaipinti tik tvarkaraštyje nurodytose stotelėse.  Keleivius įlaipinti tik pro priekines transporto priemonės duris.

 

Tokie reikalavimai išdėstyti viešai skelbiamoje techninėje viešojo transporto specifikacijoje.

 

Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė teigė, kad susipažinę su technine specifikacija, vežėjai savo siūlymus ir pastabas gali teikti iki rugsėjo 15 dienos. Atsižvelgiant į juos, bus parengta galutinė sutartis ir paskelbtas konkursas dėl viešojo transporto paslaugų teikimo Alytaus mieste.

 

Didžiausios Alytuje viešojo transporto paslaugas teikiančios bendrovės „Multivanas“ vadovas Vaclovas Karalevičius prisipažino, kad techninės specifikacijos reikalavimams pastabų turi nemažai.

 

„Yra daug neteisingų dalykų, diskriminuojamas mažųjų vežėjų verslas.  Manau, kad specifikacija yra paruošta vienai įmonei, kuri turi laimėti konkursą.

 

Šiandien dienai tik mūsų įmonė turi aštuonis Euro 5 taršos emisijos standartą atitinkančius mikroautobusus. Visi kiti važiuoja senesniais autobusais.  Pagal dabar pateiktą techninę specifikaciją nė viena Alytaus bendrovė negalės dalyvauti konkurse“, - situaciją komentavo V. Karalevičius.

 

Jis išskyrė dar vieną punktą, kuriame nurodoma, kad 29 miesto tipo autobusai turi būti pusiau žemagrindžiai. Anot V. Karalevičiaus, Alytaus gatvės nėra pritaikytos tokiam transportui, kadangi yra įrengta daug greitį mažinančių kalnelių, kuriuos pravažiuoti žemagrindžiui autobusui yra sudėtinga.

 

„Jie yra žemi ir jeigu žmonių autobuse yra daugiau, važiuodamas per kalnelį mikroautobusas „pakimba“. Manau, kad žemagrindžių mikroautobusų užtektų tik apie 30 proc., o visi kiti galėtų būti miesto tipo. Žemagrindžiai galėtų kursuoti pagrindine miesto gatve, o tomis gatvėmis, kur yra įrengti kalneliai – miesto tipo mikroautobusai“, - savo siūlymą įvardijo V. Karalevičius.

 

Jis teigė tikrai teiksiantis siūlymus miesto savivaldybei dėl viešojo transporto techninės specifikacijos korekcijos.

 

Kaip keisis viešojo transporto paslaugų sutarties sąlygos, paaiškės kitą savaitę, kai bus gauti visų, konkurse norinčių dalyvauti, bendrovių siūlymai.

 

Nauja viešojo transporto sistema Alytuje pradės funkcionuoti nuo kitų metų sausio 1 dienos. Sutartis su vežėju bus pasirašyta septyneriems metams su galimybe ją pratęsti dar trejiems metams.

 

Nuo kitų metų pradžios mieste taip pat bus įdiegta ir elektroninio bilieto sistema, keisis apmokėjimo vežėjams tvarka.

 

Pagal dabar galiojančią sistemą, vežėjai gyvena iš keleivių surinktų pinigų už vienkartinius važiavimo bilietus. Nuo kitų metų, įsigaliojus naujai tvarkai, vežėjams bus mokama už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą.

Griežtai draudžiama alytusplius.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti alytusplius.lt kaip šaltinį.
loading...

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Web puslapių adresai ir el. pašto adresai automatiškai tampa nuorodomis.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai